عملکرد سیستم داکت اسپلیت



۴.۸/۵ - (۶ امتیاز)

عملکرد سیستم داکت اسپلیت بسیار شبیه کولر گازی است و تفاوتشان در این است که در داکت اسپلیت به جای پنل دیواری از یک یونیت داخلی زیر سقفی در اندازه بزرگتر به کار رفته است که هوای ورودی به ساختمان در این یونیت فیلتر می شود و پس از تنظیم دما چه سرد و چه گرم از طریق داکت ها یا کانال ها به تمام اتاق و سالن ها راه می یابد. یونیت خارجی هم در اندازه های بزرگتری ساخته شده تا توانایی سرد کردن و گرم کردن حجم بالایی از هوا را داشته باشد.

عملکرد داکت اسپلیت در سرما و گرما

سرمایش : کارکرد سیستم در حالت سرمایش یکی از دلایل خرید داکت اسپلیت از سوی مردم است. مکانیرم داکت اسپلیت در سرمایش به این شیوه است که مبرد یا سرمازا به واسطه کمپرسور موجود در یونیت خارجی به اوپراتور توسط لوله های مسی منتقل و زمانی که وارد کویل اوپراتور در سقف کاذب می شود با هوای دمیده شده با فن تبادل دما انجام می دهد و دما را کاهش می دهد. در حین سرد شدن هوا از فیلتر نیز عبور می کند و آلاینده هایش هرچند بسیار کم گرفته می شوند. به علاوه ضمن برخورد مولکول های هوا به سطح سرد کویل به قطرات ریز آب تبدیل شده و از رطوبت هوا و شرجی شدن محیط جلوگیری به عمل می آید.

 

عملکرد سیستم گرمایش

درست مثل کولر گازی،  داکت اسپلیت هم می تواند برای گرمایش هم به کار گرفته شود. شیوه عملکرد گرمایشی این سیستم به طور معمول به این شکل است که یک کویل ویژه آب گرم به یونیت داخلی آن افزوده شده و در فصل سرما آب گرم ارسالی از سوی بویلر یا جوشنده موتور خانه در آن جریان می یابد و فن با دمیدن هوا هوای گرم را وارد اتاق ها و سالن ها می کند. پس در فصل سرد سال یونبت خارجی خاموش می شود و تنها فن یونیت داخلی به فعالیت خود ادامه می دهد تا هوا درا از اطراف کویل داغ به حرکت در اورد و دمای منزل را بالا ببرد.

جهت مشاوره و خرید انواع سیستم های تهویه مطبوع می توانید با کارشناسان ما در دماپا ارتباط برقرار کنید.

    یک نظر در “عملکرد سیستم داکت اسپلیت

    • اسفند ۲۷, ۱۳۹۸ at ۱۲:۵۰ ب٫ظ
      Permalink

      به نظر من اگه خوب اجرا نشه اونطور که باید بازدهی نداره. من خودم برای واحد مسکونی ۸۰ متریم یه ۳۰۰۰۰ بستم صداش اذیت میکرد بیشتر وقتا خاموش بود. تعمیرکار اوردم لوله فلکسی کشید مشکل حل شد الان خیلی راضیم.

      Reply

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *