نحوه کار کردن دستگاه های ضد عفونی کننده



۵/۵ - (۱ امتیاز)

نحوه کار کردن دستگاه های ضد عفونی کننده : این روز ها انواع دستگاه های ضدعفونی کننده دست ها را تقریبا در هر مکانی می بینیم. طراحی و دیزاین بدنه این دستگاه ها ممکن است با یکدیگر تفاوت هایی داشته باشد و هر برند طرح خاص خود را دارد اما نحوه کار کردن همه دستگاه های ضد عفونی کننده دست یکسان بوده و تفاوت های جزئی در آن ها دیده می شود در این مقاله قصد داریم روش کار انواع الکل دیسپنسر را بررسی کنیم

در ابتدا بگذارید به صورت کوتاه دستگاه ضدعفونی کننده را تعریف کنیم.

دیسپنسر ضدعفونی کننده یک دستگاه کنترل کننده و پخش کننده ماده ضدعفونی کننده است که در مدل های سنسوری و پدالی ساخته شده و میتوان برخی از مدل های آن را روی دیوار نیز نصب کرد. این دستگاه ها مقدار مشخصی ماده ضد عفونی کننده را در مخزنی ذخیره کرده و سپس ذره ذره آن را از دریچه تعبیه شده روی پوست می پاشند.

نحوه کار کردن دستگاه های ضد عفونی کننده سنسوری

هنگامی که کاربر دست خودش را زیر سنسور می برد به سرعت توسط سنسور تشخیص داده شده و سنسور با دستوری یک پمپ کوچک را فعال می کند و سریع مقدار مشخصی از الکل و یا…روی دست شخص پاشیده می شود. چشمی ها و یا سنسور هایی که درون این دیسپنسر ها قرار دارند از اشعه های مادون قرمز با طول موج مشخصی برای شناسایی دست انسان استفاده می کنند. خود این سنسور ها برای دقیق تر بودن کارشان از دو قطعه دیگر به نام امیتر و کالکتور کمک میگیرند که دیگر بازتاب نور های اشتباهی را دست انسان تشخیص نداده و بیهوده ضدعفونی کننده را هدر ندهند برای مشاهده انواع دستگاه ضدعفونی کننده چشمی به این بخش مراجعه کنید.

عملکرد دستگاه های ضد عفونی کننده پدالی

در مدل های پدالی عملی که سنسور انجام می دهد توسط یک پدال که آن هم با پا به پایین فشار داده می شود انجام میشود. فشردن پدال سبب به کار افتادن پمپ شده و باز هم مقدار مشخصی الکل را روی دستان می پاشد اما در کل میتوان گفت که میزان مصرف ضدعفونی کننده در این دستگاه ها بیشتر است. یک ایراد عمده که به آنها وارد است نبود ضدعفونی کننده نصب شده روی خود دستگاه برای ضدعفونی پدال پس از هر بار استفاده است که البته از آن جا که عمل فشردن پدال با کفش انجام می شود امکان انتقال هیچ نوع ویروسی به بدن وجود ندارد.

مزایای دستگاه های ضدعفونی کننده اتوماتیک

بارزترین مزیت یک دستگاه ضدعفونی کننده اتوماتیک عدم نیاز به لمس کردن ان برای کار کردن است که با توجه به وجود آلودگی و ویروس کرونا در محیط های عمومی یک ویژگی مهم محسوب می شوند. در ضمن هنگامی که ویروس ها و باکتری ها به صورت کلنی های مختلف در معرض مواد ضد عفونی کننده قرار می گیرند اکثرشان از بین می روند و آن تعداد اندکی که باقی می مانند ممکن است نسل بعدی ویروس را که مقاوم به ماده ضدعفونی کننده است تولید کنند که امری نامطلوب است.

از آن جایی که این دستگاه ها مقدار مشخصی از محصول ضدعفونی کننده را پخش می کنند از هدر رفت آن جلوگیری می کنند.

یکی دیگر از مزایای این دستگاه این است که می توان به جای الکل از دیگر محلول هایی که قابلیت اسپری شدن دارند ( مانند آب و صابون ) نیز استفاده کنند

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *