ساخت دستگاه ضدعفونی کننده اتوماتیک در خانه



Rate this post

امروزه می توانیم انواع دستگاه های ضد عفونی  کننده دست و اشیا را در همه جا ببینیم که با توجه به شیوع ویروس کرونا وجود آنها برای مقابله با ویروس اهمیت بسیار بالایی دارد. ساخت این دستگاه توسط برند های معتبر جهانی که سال هاست در زمینه های بهداشتی فعالیت می کنند در مدل های مختلفی گسترش پیدا کرد تا جوابگوی نیاز رو به افزایش بازار باشند. اما شاید شما هم مانند برخی از افراد کنجکاو و خلاق دوست داشته باشید خودتان نمونه ای از این دستگاه ها را بسازید. در این مقاله نیز ما مراحل ساخت دستگاه ضدعفونی کننده اتوماتیک را به طور کامل آورده ایم تا شما را در این امر راهنمایی کنیم.

آموزش ساخت دستگاه ضدعفونی کننده دست اتوماتیک

برای ساخت این دستگاه نیاز نیست که بودجه زیادی را صرف کنید و خوشختانه قطعات ان را هم می توانید با قیمتی مناسب در بسیاری از مراکز الکترونیکی شهر خود پیدا کنید کافیست کمی تجربه کار با برخی ابزار ها را داشته باشید تا بتوانید در کمترین زمان ممکن یک عدد از این دستگاه ها را در خانه خود بسازید..

قطعات مورد نیاز ساخت دستگاه ضد عفونی کننده سنسوری عبارتند از :

سنسور فرو سرخ ۵V
چوب
موتور dc
محفظه ضدعفونی کننده دارای پمپ داخلی
چسب و دیگر ابزار ها

مراحل ساخت ضد عفونی کننده دست سنسوری

موتور را به تکه ای چوب متصل کنید این موتور در ادامه وظیفه چرخش تکه چوب  را بر عهده دارد  به گونه ای که چوب با ضربه های متعدد به فشاری ظرف پمپ آن را فعال کند.

اتصال چوب به موتور

یک پایه مناسب برای محفظه محلول خود بسازید که آن را به خوبی نگه دارد. از چوب چسب و میخ می توانید به راحتی یک پایه مناسب بسازید. محفظه را در جای خود به کمک چسب و همچنین چند تکه چوب محکم کنید. صبر کنید تا چسب ها خشک  شوند در این میان سنسور را به موتور خود وصل کنید. برای خرید دستگاه ضدعفونی کننده دست به این بخش وارید شوید.

سپس یک تکه چوب به با قطر و اندازه مناسب که تنها موتور و سنسور را در بالای ظرف نگه دارد ببرید. دقت کنید که شما باید ارتفاع و قطر این چوب را به گونه ای تعیین کنید که موتور با چرخاندن آن تکه چوب که در ابتدا به آن وصل شده است بتواند پمپ ظرف محلول را فعال کند.

ساخت پایه دستگاه ضدعفونی کننده دست

در اخر همه چیز را بررسی کنید و موتور را به منبع برق متصل کنید. خواهید دید که با رد شدن دست شما از روی سنسور موتور فعال شده و با چرخش خود ضربه های متعدد به فشاری محلول می زند و ماده ضد عفونی کننده روی دست دیگر شما می ریزد.

روش ساخت دستگاه ضدعفونی اتوماتیک

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *