خنک نکردن داکت اسپلیت



۵/۵ - (۱ امتیاز)

مانند هر گونه سیسنم گرمایی و سرمایی دگیری داکت اسپلیت ها نیز دچار مشکلاتی می شوند و چنانچه در مراقبت و نگهداری آن ها سهل انگاری صورت گیرد تعداد این مشکلات بیشتر و طول عمر دستگاه کاهش می یابد. یکی از رایج ترین مشکلاتی که برای اسپلیت های کانالی رخ می دهد کاهش سرمای آن ها است. اما دلیل خنک نکردن داکت اسپلیت چیست ؟‌ چه قطعاتی از دستگاه در صورت داشتن ایراد می توانند سبب ایجاد باد گرم در داکت اسپلیت شوند ؟‌ در ادامه این مقاله از دماپا علل مختلف این مشکل را بررسی و راه حل هر کدام را نیز عنوان خواهیم کرد.

دلیل خنک نکردن داکت اسپلیت

مسلما کمپرسور که هم در کولر های گازی و هم در داکت اسپلیت ها قلب اصلی دستگاه شمرده می شوند یکی از اصلی ترین دلایل خنک نکردن ان ها می توانند باشند. همانطور که می دانید کمپرسور درون کندانسور قرار داده شده است و اگر مشکل خنک نکردن اسپلیت کانالی از این قسمت باشد حتما باید تعمیر آن را به دست مختصصین حرفه ای بسپارید و در صورت حس کردن بار گرم اسپلیت سریعا دستگاه را خاموش کنید. در غیر این صورت سیستم با مشکلات جدی تر و با هزینه بیشتر روبه رو خواهد شد.

خدمات نصب داکت اسپلیت و دیگر سیستم های خنک کننده و یا گرمایشی توسط دماپا

خرابی برد و خنک نکردن داکت اسپلیت

از آن جا که برد به دستگاه دستور های مختلف را می دهد بروز هرگونه مشکل در  آن می تواند سبب خنک نکردن داکت اسپلیت و یا از کار افتادن کلی آن باشد برای تعمیر برد نیز نیاز به کمک یک متخصص دارید. مشکل می تواند از قطعه ای در برد باشد که با تعویض حل شود و یا کل برد را باید تعویض کرد.

لوله های داکت اسپلیت

شاید دیده باشید که دو یونیت داخلی و خارجی داکت اسپلیت توسط لوله های مسی به هم متصل شده اند این لوله ها نیز می توانند یکی دیگر از علل خنک نکردن اسپلیت کانالی باشند. در صورتی که این لوله ها مسدود و یا آسیب دیده باشند اجازه خنک کردن (‌تهویه هوا با مشکل روبه رو می شود‌) به اندازه کافی را به سیستم نمی دهند.

فیلتر داکت اسپلیت

درست مانند کولر های گازی اگر فیلتر های داکت اسپلیت نیز بسیار کثیف شوند اجازه تهویه درست هوا را نمی دهند و در نتیجه کاهش بازده دستگاه و باد گرم  در خانه پخش می شود. بهتر است در ابتدای حس کردن باد گرم دستگاه را خاموش کنید و فیلتر ها را پیش از هر چیزی بررسی کنید و در صورت کثیف بودن آن ها را تعویض و یا تمیز کنید.

فیلتر داکت اسپلیت

نشتی گاز داکت اسپلیت

بروز مشکلی مانند نشتی گاز می توانند مبرد درون دستگاه را به شدت کم کند و یا آن را به طور کل خارج کند که در این صورت دستگاه توانایی خنک سازی را از دست می دهد . برای حل این مشکل باید مشکل نشتی را بر طرف کنید و داکت اسپلیت را شارژ کنید. فرایند شارژ کردن نیز باید توسط افراد ب تجربه انجام شود.

خرابی ترموستات اسپلیت کانالی

تموستات هم می تواند یکی از قطعه هایی باشد که در صورت بروز هر گونه مشکل در آن سبب گرم شدن باد اسپیت های کانالی شود. همانطور که می دانید وظیفه این قطع تنظیم دمای بادی است که داکت اسپلیت پخش می کند و بروز مشکل در ان می تواند سبب گرم شدن باد شود. برای حل مشکل تعویض ترموستات را باید با تعمیرکار بسپارید. در ضمن در این حالت شما متوجه هیچ گونه مشکلی از سایر قطعات داکت اسپلیت نخواهید شد.

خرابی ترموستات اسپلیت کانالی

کندانسور داکت اسپلیت

از آن جا که کندانسور معمولا در پشت بام ها و یا سر تراس نصب می شود می تواند در معرض نور خورشید باشد که این مورد مستقیما باعث گرم تر شدن باد دستگاه می شود و از طرفی فشار روی دستگاه را هم بیشتر می کند. برای حل مشکل باید سایبانی روی کندانسور قرار دهید. بعضی نیز روی ان کاور قرار می دهند که عملا کندانسور را محصور کرده و عبور و مرور هوا را در کنار غیر ممکن این مورد نیز سبب خنک نکردن داکت اسپلیت خواهد شد.

فن و موتور اسپلیت کانالی

فن با چرخش خود باد را به داخل محیط هدایت می کند بنابراین در صورت نیم سوز شدن و یا سوختن این قطعه شما هیچگونه بادی از کانال ها دریافت نخواهید کرد. از دیگر عوامل خنک نکردن این سیستم ها سرویس نکردن مرتب آن هاست. سرویس نکردن دستگاه بازده آن را کم می کند و عمر آن را بسیار کمتر خواهد کرد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *