داکت اسپلیت اینورتر



۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)

داکت اسپلیت اینورتر یکی از انواع داکت اسپلیت است که دور موتور متغیر دارد. گجت اصلی در اینورتر سیستم متغیر نمودن سرعت چرخشی موتور الکتریکی به کمپرسور وصل است و دور موتور کمپرسور را متناسب با احتیاج شما تغییر می دهد تا اسپلیت کانالی همواره انرژی کمتری مصرف کند. دستگاه معمولی دارای موتور دور ثابت است که گاهی اوقات بغضی سازندگان دو دور یا چند دور ثابت تولید می کتتد. در مود یک دور موتور الکتریکی متصل به کمپرسور یا خاموش یا روشن است.

در حالی که در نمونه اینورتر سیگنال مربوط به سرمایش و گرمایش ساختمان به وسیله سنسور به بخش کنترل موتور برقی کمپرسور فرستاده شده و دور موتور با توجه به احتیاج کاهش یا افزایش می یابد تا دمای محیط مطلوب شود.

دلیل مصرف کم داکت اسپلیت اینورتر

موتور برقی و کمپرسور وصل شده به ان که گاز فریون را می گرداند بیشترین میزان مصرف انرژی را دارد. در صورتی که در غیر اینورتر با تمام توان کار می کند و هنگامی که دما به میزان متبوه برسد موتور به واسطه سیگنالی که می رسد خاموش می شود و پس از گذست مدت زمانی موتور دوباره شروع به فعالیت می کند اما اینورتر با درصد توان های مختلف کار می کند که هم سبب کم شدن انرژی مصرفی و هم کاهش دفعات خاموش روشن شدن موتور می شود.

ضمن اینکه با کم شدن مرتبه های خاموش روشن شدن عمر دستگاه هم بیشتر می شود. همچنین نوسان دما در مدل اینورتر بسیار کمتر از نمونه های معمولی است و دمای ثابت تری را داریم. پس تنها تفاوتی که این دو نمونه داکت اسپلیت با هم دارند تکنولوژی به کار رفته در یکی از انهاست و تمام قسمت های دیگر مشترکند. با توجه مصرف کم مدل اینورتر قیمت داکت اسپلیت اینورتر کمی بالاست که با گزشت زمان در قبض برق خانه جبران خواهد شد.

دلیل مصرف کم داکت اسپلیت اینورتر

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *