اورلود کولر گازی



۵/۵ - (۱ امتیاز)

برای کولرگازی ها مشکلات عدیده ای می توان به وجود آید که عدم نگهداری صحیح می تواند تعداد و تکرر این مشکلات را بیشتر کند اورلود کولر گازی یکی از مسائل و مشکلاتی است که موجب عدم کارکرد کولر گازی شما می‌شود و باید در اسرع وقت نسبت به رفع این مشکل اقدام نماییم تا بتوانید کولر گازی خود را دوباره راه‌اندازی کنید. به گفته می شود داغ کردن سیم‌پیچ کمپرسور از دلایل اصلی اورلود کولر گازی می باشد. برای رفع این مشکل شما باید هرچه سریع‌تر نسبت به تعمیر سیم‌پیچ کمپرسور کولر گازی اقدام نمایید.

اورلود ( محافظ اضافه بار ) کولر گازی چیست

اورلود که معمولاً در بیشتر وسایل برقی مشاهده می شود یکی از قطعات کولر گازی می باشد، وظیفه این قطعه الکتریکی محافظت از سایر قطعات مهم دستگاه و جلوگیری از سوختن آن‌ها است.  این قطعه الکتریکی هنگامی که سیم‌پیچ کمپرسور بسیار داغ می‌شود با قطع کردن جریان برق از داغ شدن هر چه بیشتر سیم‌پیچ جلوگیری کرده و مانع سوختن کمپرسور می شود. فروش انلاین انواع کولرگازی مناسب خانه و اداره و ….با قیمت مناسب در این بخش از دماپا

اورلود ( محافظ اضافه بار ) کولر گازی چیست

این قطعه الکتریکی وظیفه بسیار مهمی را در کولر گازی انجام می دهد زیرا از سوختن موتور و سایر قطعات مهم کولر گازی جلوگیری کرده و مانع آسیب رسیدن به آن‌ها می شود.  اورلود که گاهی کلید حرارتی بی متال نیز نامیده می شود معنی محافظه کار می باشد.

این قطعه در دستگاه های قدیمی در بیرون دستگاه قرار می گرفته است و اکثرا روی COM سوار می شده اند. اما کولرگازی های جدید از اولود های داخلی یا اینترنال بهره می برند. از آن جا که در دستگاه های جدید این قطعه در داخل کمپرسور قرار می گیرد دسترسی به آن راحت نیست. و حتی گاها باید پوسته برای دسترسی به آن باز شود.

انواع اورلود کولر گازی

اورلود دارای دو نوع مختلف حرارتی و مغناطیسی می‌باشد که براساس نوع و کارکرد دستگاه موردنظر انتخاب و استفاده می‌شود.

همانگونه که گفته شد یکی از انواع اورلود ها ، اورلود حرارتی میباشد. اورلود حرارتی یکی از قطعات مهم کولر گازی می‌باشد که با بالا رفتن حرارت موجب قطع شدن جریان برق و جلوگیری از سوختن قسمت‌های مهم کولر گازی شما می‌شود و از این طریق نقش و تاثیر بسیار زیادی در محافظت از قطعات مهم کولر گازی شما دارد.

به‌عنوان مثال هنگامی‌که سیم‌پیچ‌ها حرارت بالایی را تحمل می‌کنند این قطعه جریان برق الکتریکی را قطع کرده و از این طریق از قسمت‌های مهم کولر گازی محافظت می‌کند و پس از آن هنگامی که سیم‌پیچ کولر گازی خنک شد جریان برق را به طور خودکار راه‌اندازی می‌کند.

در اولود حرارتی دو ورق نازکی که از جنس دو فلز متفاوت می باشد به طور موازی کنار یکدیگر قرار گرفته اند. این دو ورق با مشاهده گرم شدن، حالت خود را تغییر میدهند و از این طریق جریان برق را تغییر میدهند.

اورلود مغناطیسی

اورلود مغناطیسی یکی دیگر از انواع اورلودها میباشد که دارای شکل بوبینی میباشند.

اورلود مغناطیسی که از یک هسته مغناطیسی که توسط چندین سیم احاطه شده است تشکیل شده است. این قطعه در هنگام بالا رفتن ولتاژ ارتباط‌ها را قطع کرده و از این طریق از قطعات مهم دستگاه محافظت و مانع آسیب‌دیدگی آن‌ها می‌شود. پس از تنظیم ولتاژ این دستگاه به صورت خودکار ارتباط‌ها را دوباره وصل می کند.

همه چیز درباره کمپرسور کولرگازی را در این مقاله از دماپا بخوانید.

تا این‌جا دانستیم که این قطعه الکترونیکی مهم   نقش و تاثیر بسیار زیادی در محافظت از قسمت‌های مهم کولر گازی داشته و سوختن و آسیب دیدن آن‌ها جلوگیری می‌کند.

هنگامی که فشار بسیار زیادی به کمپرسور وارد شود کولر گازی دچار اورلود می شود. جالب است بدانید که این فشار وارد شده به کمپرسور می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد.  به طور کلی افراد غیرمتخصص توانایی تشخیص اورلود را ندارند. در اورلود مغناطیسی با بالا رفتن ولتاژ قطعه مغناطیسی جهت جلوگیری از آسیب‌دیدگی سایر قسمت‌های مهم دستگاه اورلود این اتفاق می‌افتد. در اورلود حرارتی با افزایش حرارت برای محافظت از قسمت‌های مهم دستگاه و جلوگیری از سوختن و آسیب دیدن آن‌ها اورلود صورت میگیرد.

تشخیص اورولد کولرگازی

اقدامات مختلفی وجود دارد که کمک می‌کند اورلود به راحتی تشخیص داده شود.
ما در این مقاله شما را با چند نمونه از این اقدامات آشنا می‌کنیم تا بتوانیم به راحتی از اورلود اطلاع یافته و آن را تشخیص دهید.

  • جالب است بدانید که یکی از ساده‌ترین روش‌های تشخیص اورلود کولر گازی، سنجش دمای باد خارج شده از کولر گازی می باشد. اگر دستگاه شما خاموش شود و پس از روشن شدن به جای باد خنک، باد گرم از خود خارج کنند می‌توانید تشخیص دهید که دستگاه شما اورلود کرده است.
  • تست کردن کمپرسور کولر گازی یکی دیگر از روش‌های تشخیصی می باشد. اگر کمپرسور کولر گازی شما داغ کرده باشید می توانید به اورلود کردن کولر گازی خود پی ببرید.
  • اهم متر یکی دیگر از دستگاه‌های تشخیصی اورلود میباشد. شما به راحتی و با استفاده از اهم متر میتوانید در کمترین زمان ممکن به اورلود دستگاه خود پی ببرید.

برای تشخیص به وسیله اهم متر کافی است که یکی از سیم های اهم متر را بر روی پایه c کمپرسور و دیگری را بر روی پایه های دیگر قرار دهید. در صورت عدم مرتبط شدن سیم ها با یکدیگر میتوانید به اورلود کردن دستگاه پی ببرید.

علت اورلود کولر گازی

اورلود کردن کولر گازی میتواند دلایل مختلفی داشته باشد که در این مقاله سعی داریم برخی از این دلایل را به شما معرفی کنیم و در سلامت دستگاه شما موثر واقع شویم.

خرابی خازن کمپرسور کولر گازی یکی از دلایل اورلود کولر گازی شما میباشد.سوختن سیم پیچ، استارتر و سایر قطعات الکتریکی موجود در کمپرسور از دیگر دلایل اورلود کولر گازی میباشد.

علت اورلود کولر گازی

دلایل دیگری مانند شارژ بیش از حد مبرد، مشکلات فنی خازن و ….، اختلاف در نوسانات ولتاژ برق ورودی، اختلالات مکانیکی احتمالی، افزایش فشار کندانسور و آلودگی نیز موجب اورلود کردن دستگاه شما میگردد.

رفع اورلود این یک اقدام تخصصی می باشند و فرد برای انجام این اقدام باید دارای مهارت و تخصص کافی در این زمینه باشد زیرا در صورت نداشتن مهارت و تخصص ممکن است به سایر قسمت‌های دستگاه نیز آسیب وارد شود.  پیشنهاد می شود برای رفع اورلود به یک مرکز تخصصی تعمیر کولر گازی اقدام نمایید و  با کمک گرفتن از نیروهای متخصص و ابزار و تکنولوژی موجود در این مجموعه نقش و تاثیر بسیار زیادی در تعمیر هرچه سریع‌تر کولر گازی خود داشته باشید و از این طریق از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنید.

    یک نظر در “اورلود کولر گازی

    • تیر ۱۶, ۱۴۰۱ at ۲:۵۸ ب٫ظ
      Permalink

      عالی بییید

      Reply

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *