ساخت محلول ضدعفونی کننده



۵/۵ - (۱ امتیاز)

ساخت محلول ضدعفونی کننده : در این دوران سخت که همه گیری ویروس کرونا سبب شده تا افراد به بهداشت  فردی خود بیشتر اهمیت دهند محلول های ضد عفونی کننده اهمیت فوق العاده بالایی پیدا کرده اند و همه جا تقریبا به فروش می رسند. البته وقتی صحبت از روش های مقابله با ویروس ها می شود هیچ چیزی نمی تواند به صرفه تر و موثرتر از شستن دائم دست ها باشد اما با توجه به اینکه ممکن است آب در دسترس نباشد و یا مسئله بهداشت در محیط های عمومی به خوبی رعایت نمی شود شما باید خودتان محلول ضدعفونی کننده دست را به همراه داشته باشید.

با توجه به گران بودن الکل های ضدعفونی کننده در این روز ها بسیاری به دنبال ساخت محلول ضدعفونی کننده در خانه هستند و میخواهند با موادی که در اختیار دارند یک محلول موثر درست مانند الکل بسازند. در ادامه این مقاله روش های ساخت یک محلول موثر برای ضدعفونی کردن دست را به عنوان خواهیم کرد. دقت کنید که ساختار ژل مانند محلولی که در ادامه معرفی می کنیم امکان استفاده از ان را در دستگاه ها ضدعفونی کننده نمی دهد.

مواد لازم برای ساخت محلول ضدعفونی کننده در خانه

همانطور که در ابتدا گفتیم به همراه داشتن یک محلول ضدعفونی کننده به همراه خود در محیط های عمومی بسیار اهمیت دارد چرا که همیشه امکان شستن دست ها به صورت کاملا بهداشتی در اینگونه محیط ها وجود ندارد. از طرفی سازمان CDC یا همان سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا اعلام کرده است که شما حتما باید از محلول هایی استفاده کنید که حداقل ۶۰ درصد الکل دارند.

حساب کردن میزان الکلی که قرار است در یک محلول خانگی وجود داشته باشد بسیار سخت است و برای همین همیشه استفاده از محلول های ساخته شده توسط داروسازی ها و…توصیه می شود در ضمن اگر در هر صورت می خواهید محلول خود را بسازید باید دقت کنید از هر ماده ای به میزان مناسب استفاده کنید تا در آخر با یک محلول که به پوستتان آسیب می زند و یا تاثیر لازم را ندارد روبه رو نباشید.

موادی که شما برای ساخت محلول نیاز دارید عبارتند از :

  • یک واحد ژل آلوئه ورا یا گلیسیرین
  • دو واحد الکل حداقل ۹۱ درصد  ( حتما اتانول )
    روغن درخت چای یا آب لیمو.
  • ظرف تمیز برای نگهداری
  • قاشق تمیز برای همزدن

مواد لازم برای ساخت محلول ضدعفونی کننده در خانه

نحوه ساخت محلول ضد عفونی در خانه

در ظرف تمیزی که در اختیار دارید ژل آلوئه ورا یا گلیسیرین را به خوبی با الکل مخلوط کنید باید این محلول را آنقدر هم بزنید تا الکل و ژل به خوی در هم قاطی شوند  برای بهتر کردن بوی محلول از روغن درخت چای و یا چند قطره آب لیمو استفاده کنید اگرچه اضافه کردن هر کدام از اینها اختیاری است و تاثیری بر پاک کنندگی محلول شما نخواهد داشت

در آخر شما باید محلول ساخته شده را در ظرفی که کاملا بسته می شود و به خوبی عایق هواست قرار دهید چرا که همانطور که میدانید الکل با گذر زمان تبخیر می شود.

برای استفاده از محلول نیز بهتر است آن را در ظرفی قرار داده باشید که با کمی فشار مقداری از محلول خارج شود و آن را روی دست خود بمالید در ضمن این مالش باید انقدر ادامه دار باشد تا اثری از محلول روی دست شما باقی نماند. دقت کنید که اگر دستان شما روغنی گریسی و یا بسیار کثیف است حتما در ابتدا باید با آب وصابون آن ها را بشویید و بعد از محلول ضدعفونی کننده استفاده کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *