نصب داکت اسپلیت



۴.۹/۵ - (۲۸ امتیاز)

قطعا شما ذوق خاصی برای دیدن محصولی که برایش هزینه کرده اید دارید. دوست دارید محصول خریداری شده هرچه سریع تر به دستتان برسد. حال اگر این محصول تجهیز پیچیده ی داکت اسپلیت باشد که خیلی از کارکردش اطلاع ندارید این اشتیاق دو چندان می شود. پس چنانچه استرس دستگاه را دارید، و در هنگام خرید مدام زمان نصب و راه اندازی را جویا می شوید این مقاله را در خصوص نصب داکت اسپلیت به دقت مطالعه فرمایید.

خدمات نصب داکت اسپلیت

در صورتی که قصد خرید داکت اسپلیت و بهره مندی از خدمات نصب داکت اسپلیت را دارید می توانید با کارشناسان فنی ما تماس حاصل فرمایید و ضمن مشاوره کامل در مورد دستگاه مناسب و مورد نیازتان از تمام جزیئات مراحل نصب سر در بیاورید.

  • استرس این را دارید که این دستگاه توسط چه کسانی قرار است نصب شود؟
  • آیا این افراد در کار خود حرفه ای عمل می کنند؟
  • متریال بکار رفته در هنگام نصب از چه کیفیتی برخوردار است؟
  • نصب یک دستگاه داکت اسپلیت چقدر طول می کشد؟

نصب و راه اندازی داکت اسپلیت

آموزش نصب داکت اسپلیت

کارشناسان دماپا پیش از فروش داکت اسپلیت از محل بازدید و متریال مورد نیاز نصب را در سامانه اختصاصی شما ثبت کرده، در سریع ترین زمان ممکن دستگاه شما را ارسال می کند. سپس در کمتر از ۴۸ ساعت تیم نصب در محل پروژه حاضر شده و کار را شروع می کنند.

راه اندازی گرمایش داکت اسپلیت در فصل سرما

برای استفاده از سیستم گرمایش باید در ابتدا یونیت داخلی و خارجی را تمیز کنید. یعنی باید فیلتری که در یونیت داخلی قرار دارد را تمیز و یا حتی تعویض کنید و سپس شبکه پشت یونیت خارجی که شبیه به رادیاتور اتومبیل است را بدون اینکه آبی به داخل و موتور نفوذ پیدا کند بشویید. در مرحله بعد اگر سیستم گرمایش به کمک کویل های آب گرم کار می کند باید شیر آب گرم را باز کنید. در آخر باید با استفاده از کنترلر دمای دستگاه را تنظیم کنید.

آموزش مراحل نصب داکت اسپلیت

راه اندازی سرمایش داکت اسپلیت در فصل گرما

در ابتدا همانند بخش پیشین باید یونیت ها را به خوبی تمیز کنید. زا آن جا که گاز مبرد مسئول سرمایش است باید همه چیز مربوطه به آن بررسی شود  و در صورت نیاز شارژ دستگاه و…انجام شود. در ضمن کمپروسور نیز بهتر است توسط متخصص بررسی شود. در آخر کافیست دستگاه را روی حالت سرد کننده توسط کنترل آن قرار دهیم و برای افزایش بازده درب و پنجره ها را ببندیم.

مراحل نصب و راه اندازی

از آنجا که نصب دستگاه نیاز به مهارت های زیادی دارد تعداد افراد ماهر در این کار کم هستند. کارشناسان دماپا کیفیت را قربانی کمیت نکرده و تنها با چند گروه نصب حرفه ای کار می کند. از این جهت قول نصب در روز خرید مگر در شرایط خاص غیر عاقلانه به نظر می رسد. سرپرستان تیم های نصب اعزامی از سوی دماپا مهارت های جوشکاری سقف، لوله کشی، جوشکاری لوله مسی، برشکاری، تخصص در امور برق و الکترونیک، کانال سازی، نصب برزنت، نصب دریچه و آشنایی تجربه کامل با نصب و تعمیرات داکت اسپلیت دارند.

نصب داکت اسپلیت

سرپرست نصب به همراه دو تکنسین دیگر کار را شروع کرده و بدون ایجاد هیچگونه دغدغه کلیه متریال لازم را تهیه میکنند. دستگاه داخلی را در بهترین موقعیت و ارتفاع ممکن طوری که هدر رفت باد و انرژی رخ ندهد انجام می دهند. محل نصب دستگاه خارجی معمولا دارای قدرت مانور و تغییر بیشتری می باشد. با مشورت مالک، دستگاه در بهترین مکان ( در صورت عدم مغایرت با مسائل فنی ) نصب می شود. آموزش های لازم جهت کارکرد در زمستان و تابستان ، آموزش کار با پکیج آب گرم و توضیح سایر آپشن ها پس از راه اندازی دستگاه انجام می شود.

چک لیست مراحل نصب

در هنگام نصب مطابق با چک لیست موارد نصب دستگاه تهیه شده توسط دپارتمان فنی دماپا عمل می شود، برخی از این موارد عبارتتند از:

  • جوشکاری شاسی بدون آسیب به کف
  • نصب در مناسب ترین ارتفاع
  • رعایت فاصله مناسب میان کویل و دستگاه
  • قرار دادن یونیت خارجی در بهترین محل

زیر سازی داکت اسپلیت

گام اول  زیر سازی داکت اسپلیت طراحی دقیق این سیستم متناسب با محیط شماست. این طراحی شامل موارد زیر می شود:

  • انتخاب بهترین محل ها برای نصب یونیت داخلی و یونیت خارجی
  • تعیین بهترین سایز لوله مسی و کابل و تعیین دقیق محل عبور جهت ارتباط بین دو یونیت
  • انتخاب بهترین محل برای تخلیه آب تعریق در محل یونیت داخلی
  • محاسبه ی مدل و سایزینگ کانال های انتقال هوا
  • تعیین مسیر برای عبور کانال ها
  • محاسبه بهترین سایز و بهترین جانمایی برای دریچه ها

زیر سازی داکت اسپلیت

آموزش نصب داکت اسپلیت

اکنون بعد از طراحی سیستم داکت اسپلیت و ارائه ی نقشه مهندسی آن نوبت به اجرای موارد فوق می رسد. تکنسین های مجری سیستم داکت اسپلیت در کلیه ی مراحل اجرا باید تخصص کافی داشته باشند.

محل نصب یونیت داخلی معمولا با ابعاد استاندارد ۱۲۰*۱۲۰ یا ۱۲۰*۱۴۰ باید در نظر گرفته شود. ارتفاع باکس یونیت داخلی با توجه به برند دستگاه از ۳۰ الی ۵۰ سانتی متر متغیر است. باکس مذکور باید شاسی کشی آهنی شود تا نصب دریچه ها آسان تر صورت بگیرد.

برای اجرای لوله کشی مسی باید به جنس نرم این نوع لوله توجه جدی داشت به نحوی که هنگام عایق کردن و عبور از مسیر های انتخابی لوله دچار شکستگی نشود. سپس باید مسیر لوله کشی را مسدود و از طریق والف تعبیه شده اقدام به تزریق ازت نمود. کابل ها باید بدون شکست و پیچ خوردگی شدید باشند. تا حد امکان از کابل های یک تکه استفاده شود. لوله مسی باید در جهت دستگاه انتخابی کشیده شود تا در هنگام نصب داکت اسپلیت با نصاب با مشکلات جدی مواجه نشود. در صورت عدم انتخاب برند باید به مقدار کافی لوله بین دو جهت چپ و راست باکس تعبیه شود.

مراحل اجرای زیرسازی داکت اسپلیت

مراحل اجرای زیرسازی اسپلیت های کانالی

ارتفاع و جهت نصب لوله درین از اهمیت بسیاری برخوردار است. لوله درین باید از کف یونیت داخلی پایین تر باشد تا تخلیه آب تعریق بدون مشکل و نیاز به پمپ صورت بگیرد. سایزینگ لوله تعریق باید حداقل ۳۲ یا یک اینچ باشد. چرا که هرچه قطر این لوله بیشتر باشد تخلیه ی آن بهتر صورت می گیرد.

در بحث اجرای کانال داکت اسپلیت نکات بسیار مهمی وجود دارد. این اجرا باید منطبق با محاسبات و طراحی انجام شده صورت پذیرد. تکنسین های اجرای کانال باید با ظرافت تمام این مهم را صورت دهند. این اجرا در صورت تداخل با سقف رابیتس باید به بعد از جوشکاری ها موکول شود. چرا که اگر این لوله ها از جنس فلکسیبل باشد ممکن است دچار سوختگی شوند.

محل اتصال کانال ها باید به وسیله ی بست های حرفه ای محکم شود. ست پوینت ها جهت استحکام کانال کشی باید دقیق انتخاب شود. کانال ها دقیقا تا محل تقسیم باید منتقل شوند تا پس از گچ کاری و بسته شد سقف دسترسی به آن ها محدود نشود. تبدیل های گالوانیزه به بهترین نحو در محل های مشخص شده نصب می شوند. محل نصب دریچه ها با دقت بیشتری اجرا می شوند.

    3 دیدگاه در “نصب داکت اسپلیت

    • فروردین ۲۹, ۱۴۰۰ at ۷:۴۶ ق٫ظ
      Permalink

      توضیحات عالی بود .

      Reply
    • بهمن ۲۹, ۱۴۰۱ at ۹:۰۶ ب٫ظ
      Permalink

      سلام و سپاس از مطالب آموزنده و مفیدتان

      Reply
      • آبان ۴, ۱۴۰۲ at ۳:۳۲ ب٫ظ
        Permalink

        ممنون از نظر لطفتان

        Reply

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *