لوله کشی داکت اسپلیت



۵/۵ - (۲۱ امتیاز)

لوله کشی داکت اسپلیت : یکی از مهمترین مراحل زیر سازی جهت نصب داکت اسپلیت لوله کشی می باشد. اما وقتی صحبت از لوله کشی می شود منظور کدام نوع است؟ انواع لوله کشی داکت اسپلیت به شرح زیر است :

لوله کشی مسی داکت اسپلیت : ارتباط مکانیکال بین یونیت داخلی و خارجی از طریق یک جفت لوله مسی برقرار می شود. لوله قطر کم دیسشارژ و لوله قطر بزرگتر جهت ساکشن است. برای جلو گیری از اتلاف انرژی هر دو لوله عایق می شوند. همچنین برای ارتباط الکتریکال بین قسمت داخلی و خارجی اسپلیت کانالی نیاز به کابل کنترل است. کابل کنترل را کنار لوله های عایق شده قرار داده و دور هردو چسب پرایمر پیچیده می شود. معمولا قطر لوله مسی با عایق و کابل و چسب پرایمر بین ۵ الی ۱۰ سانتی متر است.

نکات اجرایی لوله مسی

لوله کشی مسی داکت اسپلیت

اولین و مهمترین نکته در اجرای لوله مسی انتخاب سایز درست و متناسب با دستگاه هست. معمولا سایز بندی مناسب جهت زیر سازی داکت اسپلیت مطابق جدول زیر لحاظ می شود:

برای اجرای لوله مسی بهتر است این کار را به متخصصین مربوطه بسپارید. به دلیل اینکه این لوله ها بسیار شکننده بوده و عملیات خم کاری و انعطاف آن ها بسیار حساس است. نصاب حرفه ای ابتدا و انتهای لوله مسی را مسدود می کند تا علاوه بر جلوگیری از ورود اجسام ریز خارجی و رطوبت بتواند جهت تست نشتی به داخل لوله ها ازت تزریق کند.

ساپورت گیری جهت حفظ مسیر طبق نقشه لوله کشی مسی داکت اسپلیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. که معمولا تکنسین های حرفه ای به بهترین نحو این کار را انجام می دهند.

لوله کشی آب گرم کویل

یکی از اصلی ترین دلایل فروش بالای داکت اسپلیت استفاده از گرمایش ارزان در فصل زمستان توسط کویل آبگرم است. برای استفاده از این امکان لازم است یک جفت لوله رفت و برگشت ترجیحا پنج لایه از کنار پکیج یا موتورخانه به داخل باکس هواساز کشیده شود. معمولا سایز این لوله ها یک اینچ در نظر گرفته می شود. این دو لوله حتما باید دارای عایق و شیر آب مطمئن باشند.

اجرای لوله کشی آب گرم داکت اسپلیت توسط لوله کش ساختمان صورت گرفته و در چهارچوب وظایف اکیپ تهویه مطبوع نمی باشد. همچنین بهتر است اتصال لوله ها به کویل نیز توسط لوله کش صورت بگیرد.

لوله درین داکت اسپلیت

داکت اسپلیت نیز مانند اسپلیت در فصل تابستان رطوبت محیط را گرفته و آب درین تولید می کند. با این تفاوت که حجم آب تولید شده توسط داکت اسپلیت بسیار بیشتر از کولر گازی است ، لذا تعبیه لوله درین در باکس هواساز نیز از اهمیت بالاتری برخوردار است. بهتر است از لوله سایز یک اینچ و به صورت عایق شده استفاده شود. چرا که آب درین داکت اسپلیت نیز دمای پایینی داشته و منجر به تعریق بدنه لوله می گردد. لوله درین در پایین ترین سطح ممکن در باکس قرار می گیرد و مسیر آن تا خروجی فاضلاب دارای شیب کافی است.

قیمت لوله کشی داکت اسپلیت

لوله کشی مسی داکت اسپلیت در سال ۱۴۰۱ بسته به ظرفیت دستگاه برای هرمتر بین ۳۰۰ الی ۳۹۰ هزار تومان با متریال و اجرا متفاوت است. برای استعلام لوله کشی گرم و سرد و درین از محل پکیج تا کنار هواساز نیز می توانید از لوله کش خود استعلام قیمت دریافت نمایید.

فروشگاه دماپا به عنوان بزرگترین مرجع تخصصی داکت اسپلیت می تواند کلیه مراحل طراحی ، اجرا و خدمات لوله کشی داکت اسپلیت را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت توسط اکیپ متخصص ارائه دهد. دماپا علاوه بر جواز کسب معتبر در این زمینه دارای نماد اعتماد الکترونیک نیز می باشد. شما می توانید متریال لوله کشی مسی را نیز به صورت مجزا در بخش لوازم جانبی وبسایت ثبت سفارش دهید.

سوالات متداول

  • keyboard_arrow_downلوله کشی مسی در چه مرحله ای انجام میشود؟
    به دلیل انعطاف کم لوله مسی جایگذاری آن کمی دشوار است. بهتر است این کار قبل بلافاصله بعد از تیغه چینی انجام شود.
  • keyboard_arrow_downقیمت لوله کشی مسی چقدر است؟
    بخش اصلی قیمت لوله کشی مسی مربوط به قیمت مس بوده و کاملا بروز است. اما برای اجرای هر متر لوله مسی بین 300 الی 400 هزارتومان درنظر بگیرید.
  • keyboard_arrow_downحداکثر چند متر لوله کشی مسی مجاز است؟
    بسته به ظرفیت و نوع دستگاه بین 15 الی 50 متر متغیر است.
  • keyboard_arrow_downاز چه قطر لوله ای باید استفاده کرد؟
    با مراجعه به جدول فنی در همین صفحه قطر مورد نیاز را شناسایی کنید. معمولا سایز 16 و 10 یا 19 و 10 رایج ترین سایز لوله کشی مسی داکت اسپلیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *