شارژ کردن کولر گازی



۵/۵ - (۲ امتیاز)

با وجود محبوبیت و مزیت های زیادی که اسپلیت های گازی دارند این دستگاه ها بی نقص نبوده و بسته به کیفیتی که دارند مشکلاتی ممکن است برای آن ها رخ دهد. مطمعنا کولر گازی شما در طول عمر مفید خود به شارژ شدن نیاز دارد این مسئله را نمی توان به عنوان یک مشکل مطرح کرد اما مطمئنا از آن جا که سبب کم شدن بازده دستگاه و صرف هزینه می شود می توان آن را موضوعی نا خوشایند دانست روش های مختلفی برای شارژ کولر کردن گازی وجود دارد که ما در این مقاله شما را با این روش ها آشنا خواهیم کرد.

روش های شارژ کردن کولر گازی

مبرد ها تحت فشار زیاد هستند، ممکن است اکسیژن را در اتاق جابجا کنند و در معرض دمای بالا ممکن است به گازهای سمی تجزیه شوند. فروش آنلاین کولر گازی های ایرانی و خارجی با قیمت مناسب در دماپا برای مشاهده قیمت ها روی لینک کلیک کنید.

شارژ کولر گازی احتمالاً سخت ترین کار در بین عملیات کولر گازی است. شارژ برای عملکرد کارآمد و بدون مشکل کولر بسیار مهم است.

روش های شارژ کردن کولر گازی

تراز شارژ مبرد

هنگام شروع شارژ کولر، باید اجازه دهید سیستم به تعادل برسد. هنگامی که واحد خاموش است، مبرد به دو مکان مهاجرت می کند. سردترین مکان و جایی که روغن دارد. مبرد دارای میل به روغن است. بنابراین مبرد به روغن کمپرسور مهاجرت می کند. با انواع مبرد کولر گازی در این مقاله آشنا شوید.

بعضی از واحدها دارای بخاری میل لنگ هستند تا مبرد را از کمپرسور خارج کند. مبرد موجود در روغن کمپرسور باعث رقیق شدن روغن و کاهش توانایی روغن کاری آن می شود.
در هر صورت، سیستم نیاز به توزیع مبرد دارد، بنابراین قبل از اینکه بتواند کار کند، کندانسور و اواپراتور باید به اندازه کافی پر شود.

تراز شارژ مبرد

وقتی سیستم شروع به کار می کند، تعادل سیستم بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه یا بعضی اوقات بیشتر طول می کشد.

هنگام شارژ کردن کولر گازی که از دستگاه سوراخ سوراخ استفاده می شود، شارژ بسیار مهم است و برای دستیابی به بالاترین بازده و دوام طولانی باید بسیار دقیق باشد. حتی مبرد مایع موجود در شلنگ کناری زیاد دستگاه اندازه گیری منیفولد نیز ممکن است بر میزان شارژ تأثیر بگذارد. اگر سنج تنظیم شده را به سمت پایین پمپ کنید، می توانید بر میزان شارژ تأثیر بگذارید.

شارژ گاز وزنی کولر گازی

شارژ با وزن گاهی بهترین و دقیق ترین روش برای شارژ سیستم تهویه مطبوع اسپلیت است. اگر سیستم اجزای سازگار داشته باشد، شارژ تنظیم شده خط در آن لحاظ شود و اگر خشک کن بزرگ بیش از حد نصب شده باشد، اندازه اضافی آن محاسبه می شود. این شارژ ممکن است میزان مناسب شارژ واحد باشد.

شارژ گاز وزنی کولر گازی

با این حال، همه سیستم ها با هم سازگار نیستند و از یک سازنده پیروی نمی کنند. هنگام شارژ کولر، باید بدانید که سیستم از چه نوع دستگاه انبساطی استفاده می کند. این اطلاعات به شما می گوید که برای تعیین شارژ صحیح باید از چه روشی استفاده کنید.

انبساط دهانه ثابت

هنگام شارژ کردن واحدی که دارای دستگاه انبساط TXV است، واحد از نظر وزن یا خنک شدن شارژ می شود. از سوپرهیت استفاده نمی شود، زیرا سوپرهیت توسط خود شیر تنظیم می شود. Subcool هنگام خروج از واحد خارجی بر روی خط مایع اندازه گیری می شود.

گرمازدگی هدف

توجه داشته باشید گرما زدگی هدف هدف روشی برای شارژ کولر گازی دستگاه سوراخ ثابت است تا با اجزای سیستم و جریان هوایی که دارید بیشترین بازده را داشته باشید.
نمودارهایی وجود دارد که می تواند شما را راهنمایی کند یا برخی از دستگاه های سنج دیجیتال بر اساس درجه حرارت لامپ مرطوب داخل و لامپ خشک در فضای باز، گرمای بالای هدف را برای شما محاسبه می کنند.

هنگامی که دمای لامپ را خشک کردید، می توانید از نمودار استفاده کنید.

مراحل کلی شارژ کولر گازی

چه در اسپلیت هایی که تازه نصب شده و چه در مدل هایی که قبلا نصب شده اند شما باید از نبود گاز در دستگاه به وسیله وکیوم مطمئن شوید و با کمک این ابزار مقدار گاز را از سیستم خارج کنید. شما به یک وکیوم و گیج نیاز دارید باید مطابق تصویر زیر شلنگ ها را به گیج وصل کنید و سپس دریچه لوله ساکشن باز کنید  و حتما از بسته نبودن آن مطمئن شوید.

مراحل کلی شارژ کولر گازی

با وصل کردن درست شلنگ ها به پمپ تخلیه و ….پمپ را روشن کنید و به فشار سنج ها دقت کنید. هر وقت عدد فشار سنج به عدد ۳۰ رسید به معنای تخلیه کامل دستگاه است. دقت کنید که در صورت وجود نشتی وکیوم به درستی انجام نمی شود و باید نشتی را درست کنید.

بعد از تمام شدن وکیوم سر شلنگ زرد را نیمه باز نگاه دارید و  سر دیگر آن را به دستگاه یا کپسول مد نظر وصل کنید. و با باز کردن شیر کپسول از تخلیه هوای شلنگ نیز مطمئن شوید و سپس سر لشنگ را سفت کنید. حال شما باید شیر کپسول را کامل باز کنید و و شیر آبی رنگ را حدود ۲۰ ۳۰ ثانیه باز کنید و ببندید. اینکار را ذره ذره انجام دهید تا به موتور فشار وارد نشود. به فشار سنج دقت کنید هرگاه عدد ۶۰ را نشان داد به معنای کامل شدن فرایند شارژ است.

علائم گاز اضافی در کولر گازی

  • فشار قسمت دهش سیستم زیاد می شود.
  • عدم راه اندازی استاندارد کمپرسور
  • صدا زیاد دستگاه
  • برفک زدن لوله مکش
  • بیشتر بودن آمپر از حالت عادی
  • درجه حرارت لوله ی دهش کمپرسور زیاد می شود.

علائم کمبود گاز در کولر گازی

  • کمتر بودن آمپر از حالت عادی
  • فشار قسمت مکش سیستم کم می شود.
  • برفک زدن بخشی از اوپراتور
  • پیوسته کار کردن کمپرسور
  • عدم سرماسازی کافی
  • درجه حرارت لوله ی دهش کمپرسور کم می شود

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *