مزایا و معایب داکت اسپلیت



۴.۹/۵ - (۸ امتیاز)

داکت اسپلیت خوبه؟ قبل از اقدام به خریدن هر سیستم تهویه مطبوع و خصوصا خرید داکت اسپلیت باید ویژگی ها و ایرادات و فوایدشان بررسی شود تا مناسب ترین محصول با توجه به شرایط ساختمان انتخاب شود. در این مطلب به بررسی این مطلب که آیا داکت اسپلیت خوبه؟ همچنین تمامی مزایا و معایب آن بپردازیم. تا کمکی بر اشخاصی باشد که قصد خرید سیستم تهویه مطبوع دارند.

مزایا داکت اسپلیت

یکی از برجسته ترین مزیت های این سیستم فراهم کردن اکسیژن تازه و دمیدن ان به درون خانه می باشد. داکت اسپلیت سیستمی دو بخشی از یک یونیت خارجی و یک یونیت داخلی است. که توسط لوله های مبرد مسی به هم متصل شده اند. یونیت داخلی که به اوپراتور هم معروف می باشد هوا را از بیرون سازه مکش می کند. پس از تنظیم میزان دمای ان انرا از طریق داکت ها یا کانال هایی در فضای منزل پخش می کند.

باز گرداندن هوای درون خانه هم به اوپراتور از طریق دریچه بازگشت هوا دیگر مزیت این سیستم است. هوای درون خانه با هوای تازه وارد شده مخلوط شده تا دمای هوای تازه تر تا حدی تنظیم شود. در نتیجه با مصرف انرژی کمتری به دمای مطلوب برسد. این ویژگی سبب کاهش چشمگیر مصرف انرژی می شود.

فیلتر کردن هوا و هزینه پایین این سیستم و نیز استقلال هر واحد در مصرف انرژی از دیگر فواید این سیستم هستند.

از دیگر مزیت هایی که به این سیستم های سرمایشی-گرمایشی نسبت داده می شود می توان به وجود دو نوع مختلف اینورتر و معمولی اشاره کرد. شما با کمی هزینه بیشتر می توانید از اسپلیت های کانالی که از فناوری اینورتر استفاده می کنند بهره مند شوید. فناوری اینورتر سبب کاهش هزینه های برق و انرژی می شود. اما مدل های معمولی قیمت مناسب تری خواهند داشت. اگر بودجه کمتری دارید باز هم می توانید از بین داکت های غیر اینورتر گزینه ای را انتخاب کنید.

نظرات مردم درباره داکت اسپلیت

آیا اسپلیت کانالی خوبه؟

این سیستم ها علاوه بر مزیت های گفته شده دارای ویژگی های دیگری نیز می باشند. که موجب جلب رضایت مشتریان از داکت اسپلیت شده است. بطور مثال از دیگر مزیت های این سیستم ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازده سیستم گرمایشی بالا
  • گردش هوای بهتر در فضا
  • نیاز به متراژ لوله کشی مسی کمتر
  • کاهش میزان لوله کشی آب گرم
  • سازگاری بالا با طراحی و معماری داخلی
  • تامین بهتر اکسیژن
  • نصب به شیوه های مختلف
  • نیاز به لوله کشی سقف و کف برطرف می‌شود
  • مجهز به فیلتر هوا برای حذف رطوبت و آلودگی
  • قابلیت طراحی سیستم متناسب با مناطق خیلی گرم و خیلی سرد

مزایا و معایب داکت اسپلیت

معایب داکت اسپلیت

یکسان کردن دمای تمام اتاق ها و سالن های متصل به یک سیستم از مشکلات داکت اسپلیت است. سیستم اسپلیت های کانالی به گونه ای است که مانع آن می شود که فرد در اتاق مخصوص خودش ان دمایی را داشته باشد که می پسندد. البته می توان با انتصاب یک دمپر برقی در دریچه اتاق مورد نظر حجم هوای وردی را تنظیم کرد و به این شیوه دما را تا حدودی به دلخواه تنظیم کرد.

مطابق نظرات مردم درباره داکت اسپلیت ها، نصب چند دمپر برقی در هر خانه سبب افزایش هزینه های سیستم می شود.

در کل مزایا و معایب داکت اسپلیت هنگام خربد باید بررسی شوند تا انتخاب مشتری بر اساس شرایط خانه اش صورت بگیرد و از صرف هزینه های اضافی جلوگیری به عمل اید . لازم به ذکر نیست که مزایای دامت اسپلیت از معایب ان پیشی کرفته و می توان با روش هایی معایب داکن اسپلیت را هم تا حد زیادی از بین برد.

سوالات متداول

  • keyboard_arrow_downمیزان صدای مزاحم داکت اسپلیت چقدر است؟
    یکی از معایب اصلی این سیستم صدای آن در هنگام کار کردن است. به دلیل نصب یک فن بزرگ در یونیت داخلی با هدف رساندن حجم هوای کافی به تمام فضاهای مورد نیاز است که این صدا ایجاد می شود. ولی با پیاده سازی درست سیستم می توان از صدای ان تا حد زیادی کاهید. همچنین به جای کانال های مربعی و مستطیلی از داکت های گرد با لایه عایق استفاده کرد.
  • keyboard_arrow_downمزیت استفاده از کویل در اسپلیت کانالی چیست؟
    امکان استفاده از کویل آب گرم برای فرایند گرمایش یکی از مزیت های خوب داکت اسپلیت است. این کویل در  بخش جلوی فن یونیت داخلی نصب شده است. تا با برخورد مولکول های هوا به کویل داغ سبب الفزایش دمای هوا شود.

یک نظر در “مزایا و معایب داکت اسپلیت

  • اسفند ۳, ۱۳۹۸ at ۱۲:۲۵ ب٫ظ
    Permalink

    با تشکر از مطالب اموزنده

    Reply

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *