مزایا و معایب داکت اسپلیت اینورتر چیست؟



۵/۵ - (۲ امتیاز)

مهم ترین تفاوت داکت اسپلیت های اینورتر و معمولی نوع کمپرسور آنها است. در این بخش از دماپا به بررسی مهم‌ترین مزایا و معایب داکت اسپلیت اینورتر می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

بررسی مزایا و معایب داکت اسپلیت اینورتر

  • مصرف برق کمتر ✅
  • راندمان بالاتر ✅
  • صدای کمتر طول عمر بیشتر ✅
  • قابلیت تنظیم دما ✅
  • فیلتر هوا ✅
  • توزیع یکنواخت ✅
  • امکان نصب در سقف کاذب ✅
  • طراحی زیباتر ✅
  • قیمت بالا ⚠️
  • نیاز به کانال کشی ⚠️
  • نصب دشوار تر ⚠️
  • تعمیرات تخصصی ⚠️

مهمترین مزایا استفاده از این نوع داکت اسپلیت عبارت‌اند از:

۱. مصرف برق کمتر

کمپرسور داکت اسپلیت اینورتر دور متغیر دارد، به این معنی که می‌تواند با سرعت‌های مختلف کار کند. در هنگام استارت، کمپرسور با سرعت شروع به کار کرده و به تدریج سرعت خود را تا حداکثر سرعت ممکن افزایش می‌دهد. این امر باعث می‌شود که مصرف برق در مقایسه با اسپلیت‌های معمولی که کمپرسور آن دور ثابت دارد، تا ۶۰% کاهش یابد. در محیط‌هایی که از سیستم‌های بزرگتر داکت اسپلیت استفاده می‌کنند، اینورترها می‌توانند تلف شدن انرژی را به شدت کاهش دهند که این امر باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های برق می‌شود.

۲. راندمان بالا

به دلیل دور متغیر کمپرسور، داکت اسپلیت اینورتر می‌تواند دمای محیط را به طور دقیق و متعادل نگه دارد. این امر باعث می‌شود که راندمان افزایش یافته و از هدر رفت انرژی جلوگیری شود. استفاده از تکنولوژی اینورتر، سرعت فن‌ها را به طور دقیق تنظیم می‌کند و مصرف انرژی را به شدت کاهش می‌دهد. این امر علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، عمر مفید دستگاه را نیز افزایش می‌دهد.

مزایا استفاده از داکت اسپلیت اینورتر

۳. صدای کم داکت اسپلیت اینورتر

به دلیل دور متغیر کمپرسور، داکت اسپلیت اینورتر در مقایسه با اسپلیت معمولی صدای بسیار کمتری دارد. این امر باعث می‌شود که این سیستم برای استفاده در فضاهای مسکونی و اداری مناسب باشد.

۴. طول عمر بیشتر

به دلیل خاموش و روشن شدن کمتر کمپرسور، عمر مفید داکت اسپلیت اینورتر بیشتر است. این امر باعث می‌شود که هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن کاهش یابد.

۵. قابلیت تنظیم دما

می‌توانید دمای محیط را به طور دقیق تنظیم کنید و از بالا و پایین شدن دمایی جلوگیری شود و آسایش بیشتری در محیط داشته باشید. تکنولوژی‌های پیشرفته کنترل دما به شما امکان می‌دهند تا دمای دلخواه خود را به طور دقیق تنظیم کنید که این ویژگی موجب آسایش و راحتی شما در هر محیطی خواهد شد.

۶. فیلتر هوا

این سیستم دارای فیلتر هوا است که ذرات معلق و آلاینده‌ها را از هوا حذف می‌کند و در نتیجه آن هوای محیط سالم‌تر می‌شود.

۷. توزیع یکنواخت هوا

هوا به طور یکنواخت در تمام قسمت‌های خانه یا محل کار توزیع می‌شود. این امر باعث می‌شود که تمام قسمت‌های محل مورد نظر شما گرم یا خنک شوند.

توزیع هوا در داکت اسپلیت اینورتر

۸. قابلیت نصب در سقف کاذب

داکت اسپلیت اینورتر را می‌توان در سقف کاذب نصب کرد و فضای کمی را اشغال می‌کند که این سیستم برای استفاده در مکان‌هایی که فضای محدودی دارند مناسب است. داکت اسپلیت‌های اینورتر نسبت به سایر سیستم‌های گرمایش و سرمایش به دلیل سادگی و آسانی نصب و راه‌اندازی بسیار محبوب هستند.

۹. طراحی زیبا و اشغال فضای کمتر

داکت اسپلیت‌های اینورتر دارای طراحی زیبا و سبکی هستند که می‌توانند به زیبایی دکوراسیون داخلی محیط‌های مختلف کمک کنند. علاوه بر این با توجه به این که بخش‌های داخلی و خارجی جدا از هم هستند، فضای کمتری نیاز دارند و به زیبایی دیوارها و دکوراسیون فضا کمک می‌کنند.

معایب داکت اسپلیت اینورتر

برخی از معایبی که می‌توان به آن اشاره کرد نیز شامل موارد زیر می‌شوند.

قیمت بالا: قیمت داکت اسپلیت اینورتر در مقایسه با نوع معمولی بیشتر است و می‌توان گفت همه افراد امکان خرید و استفاده از آن را ندارند برای همین از گزینه ارزان‌تری مثل کولر گازی استفاده می‌کنند.

نیاز به کانال کشی: داکت اسپلیت نیاز به کانال کشی دارد که می‌تواند هزینه اضافی به همراه داشته باشد و این هزینه ممکن است برای همه میسر نباشد. از آن مهم‌تر اینکه هر فضایی امکان کانال کشی را ندارد.

نصب سخت‌تر: نصب داکت اسپلیت اینورتر پیچیده‌تر از اسپلیت معمولی است و باید توسط نصاب متخصص انجام شود که این مورد هم هزینه‌های شما را بیشتر می‌کند.

تعمیرات تخصصی: تعمیرات داکت اسپلیت اینورتر نیاز به تخصص دارد و باید توسط افراد متخصص انجام شود و این امر می‌تواند هزینه‌های زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

نتیجه‌گیری مزایا معایب داکت اسپلیت اینورتر

با توجه به مزایای بیان شده، داکت اسپلیت‌های اینورتر به عنوان یکی از پیشنهادهای مناسب برای گرمایش و سرمایش محیط‌های مسکونی و تجاری است که می‌تواند شما را از تکنولوژی‌های قدیمی سرمایشی و گرمایشی رها کند.


شما می‌توانید انواع داکت اسپلیت اینورتر را از مجموعه دماپا نمایندگی برندهای معتبر در ایران با قیمت مناسب و ضمانت اصالت کالا خریداری نمایید. برای دریافت استعلام قیمت و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در واحد فروش تماس بگیرید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *