ریست کردن کولر گازی



۵/۵ - (۱ امتیاز)

کولرگازی ها که به عنوان پر کاربرد ترین و رایج ترین سیستم سرمایشی و گرمایشی شناخته می شوند مصون در برابر مشکلات نیستند و گاها ممکن است خرابی هایی در آن ها بوجود آید و شما باید روش هایی را برای حل مشکلات رایج و احتمالی که ممکن  است برای دستگاه شما پیش آید را بلد باشید. ریشه بیشتر مشکلاتی که بوجود می آیند به استهلاک سیستم و یا تغییر ناگهانی ولتاژ و جران و مقاومت و..بر می گردد و یا عدم نگهداری درست از دستگاه و بی توجهی به خدمات و سرویس آن هم از جمله عواملی است که می تواند حتی باعث سوختگی و صدمه های جبران ناپذیر به سیستم شوند. گاهی اوقات هم بخش نرم افزاری سیستم دچار مشکل می شود که در این صورت معمولا با یک ریست کردن کولر گازی دستگاه شما دوباره به صورت نرمال کار خواهد کرد.

در این بخش از دماپا قصد داریم به شما روش ریست کردن کولرگازی و همچنین ریست کردن کنترل کولر گازی را بگوییم. ریست کردن برای رهایی از ارورو هایی که در سیستم مشاهده می کنید هم موثر است و بسیاری از مواقع سبب از بین رفتن کد های خطا می شود.

آموزش ریست کردن کولر گازی برند های مختلف

این شیوه ریست کردنی که در ادامه گفته می شود برای بسیاری از برند های رایج و محبوب بازار جوابگو خواهد بود. برای اینکار باید در ابتدا سیستم را خاموش کنید و برق اصلی را از فیوز اصلی قطع کنید. کشیدن دو شاخه از پریز هم توصیه می شود اگر هم فیوز دستگاه را پیدا نمی کنید همان قطع کردن واحد اصلی از برق کفایت می کند. بعد از قطع برق دستگاه باتری های کنترلر را در آورید و یک ربع زمان بدهید. پس از گزشت ۱۵ دقیقه برق کولر گازی را وصل کنید و باتری های ریموت را در آن بگذارید.

آموزش ریست کردن کولر گازی برند های مختلف

شما با این کار به سادگی مادر برد اصلی و تنظیمات اسپلیت گازی خود را به حالت اولیه در آورده و آن را ریست کرده اید. اگر پس از ریست شدن سیستم شما با مشکل رو به رو بودید و عملکرد دستگاه باز هم درست نشده بود باید برای ریشه یابی مشکل اصلی به کمک یک متخصص اقدام کنید تا به دستگاه شما آسیب های جدی تری وارد نشود.

بهترین برند کولرگازی کدام است ؟ در این بخش سایت به بررسی معتبر ترین ها و بهترین های بازار پرداخته ایم.

ریست کردن ریموت کنترل کولرگازی

ریموت هم ممکن است گاها دچار مشکلاتی شود که معمولا همه آن ها با ریست کردن حل می شوند یکی از مشکلات رایج هنگ کردن ریموت است.برای ریست کردن کنترلر کولر گازی دو روش پیش روی شما خواهد بود روش اول ریست دستی بوده و شما برای اینکار تنها باید باتری ها را در بیاورید و پس از ۵ دقیقه دوباره داخل کنترل بگذارید.

روش دوم زدن دکمه ریست است که البته هر مدل کولری این دکمه را ندارد. این دکمه را باید چند ثانیه نگاه دارید و سپس به صورت اتوماتیک ریموت شما ریست می شود.

دقت کنید در برخی مدل ها بخش ریست یک حفره است یعنی یک سوراخ کوچک برای ریست قرار داده شده است و درست مانند باز کردن درب سیم کارت گوشی شما باید یک سوزن را در داخل سوراخ قرار دهید و به مدت ۳ تا ۵ ثانیه آرام فشار دهید و نگه دارید. در برخی مدل ها با ریست کردن ریموت اسپلیت هم دوباره راه اندازی می شود.

دقت کنید که معمولا ریست کردن کولرگزی زمانی توجیه دارد که ترموستات دستگاه خوب کار نکند و یا اشکلاتی جزئی در قطعات و به خصوص سیستم نرم افزاری وجود داشته باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *