کاهش سرمای کولرگازی



۴.۵/۵ - (۴ امتیاز)

علت کم شدن سرمای کولر گازی سرعت سرد کردن و همچنین هوای مطلوب و خنکی که کولرگازی ها به داخل خانه ها رها می کنند و پخش مناسب این هوای خنک از جمله دلایل محوبیت بسیار زیاد این سیستم های خنک کننده است اما طبیعتا پس از مدتی کار کردن و به خصوص عدم رعایت نکات نگهداری اسپلیت گازی مشکلاتی برای آن ها پیش خواهد آمد. یکی از رایج ترین مشکلات کاهش سرمای کولرگازی است. در ادامه این مطلب دلایل عدم سردسازی کافی اسپلیت های گازی را بررسی خواهیم کرد و راه حل هایی را برای حل این مشکل عنوان می کنیم.

دلایل کاهش سرمای کولرگازی

مسدود شدن فیلتر هوا 

مسدود شدن فیلتر هوا از عبور هوای سرد به اندازه کافی جلوگیری می کند و سب هدر رفت انرژی و فشار بیشتر روی کولر می شود. در صورت کاهش سرمای اسپلیت گازی فیلتر را بررسی کنید و اگر می توانید ان را خوب بشویید. اگر فیلتر شما عمر خود را کرده است بهتر است اقدام به تعویض آن کنید. روش تمیز کردن فیلتر های کولرگازی را در اینجا بخوانید.

کثیف شدن کویل های کولرگازی

از دیگر دلایل رایج سرد نکردن کولر های گازی می توان به جرم گرفتن کویل کاندنسر اشاره کرد. در اسپلیت های گازی کویل کاندنسر مانند رادیاتور عمل می کند و گرمای هوا را می گیرد و به بیرون هدایت می کند. کویل در صورت کثیف بودن بازده کافی برای دفع گرما را نداشته و در نتیجه هوا با دمای بیشتری وارد یونیت داخلی می شود. برای تمیز کردن کویل باید آن را باز کنید.و با جارو برقی غبار آن را بکشید و با پاک کننده های مناسب جرم ها را از بین ببرید.

نشت گاز مبرد

گاز مبرد یکی از پایه های اصلی سیستم خنک کننده به شمار می رود. اگر نشتی گاز سبب کاهش سطح آن شود طبیعتا توانایی کولر برای سردسازی کاهش یافته و در برابر فشار بیشتری نیز قرار می گیرد در ضمن مصرف انرژی در این شرایط نیز بالا می رود. برای حل این موضوع باید مکان نشتی را تعمیر کنید و کولرگازی را دوباره شارژ کنید.

خٖرابی کمپرسور و سرمای کولرگازی 

کمپرسور قلب اسپلیت های گازی است. بنابراین هر گونه ایراد و مشکلی که در این قطعه پیدا شود مستقیما بر توانایی خنک سازی گولر تاثیر گزاشته و آن را کم می کند. در واقع کمپرسور سبب چرخش مبرد در سیستم می شود و اگر این چرخش به درستی انجام نشود کاهش سرمای کولرگازی اجتناب ناپذیر خواهد بود. برای تعمیر کمپرسور حتما با یک متخصص حرفه و مجرب تماس حاصل فرمایید.

خرابی ترموستات

ترموستات مانند یک سنسور عمل می کند و اطلاعات دمای اتاق را مخابره می کند خرابی این قطعه می تواند سبب کار مداوم کولرگازی و یا عدم کار کرد آن شود. تعویض ترموستات تنها راه چاره برای حل مشکل است.

از دیگر قطعاتی که خرابی آن ها می تواند سبب کاهش سرمای اسپلیت گازی شود می توان به بخش کنترلی دستگاه – ترمیستور٬ کاپیلاری و موتور اشاره کرد.

دمای بسیار بالای محیط

هر کولرگازی بازه دمایی مناسب خود برای کار کردن را دارد و اگر دمای هوا از آن گرم تر شود بازده سیستم کاهش یافت و اگر دما بسیار بالا رود کمپرسور کار نمی کند برای حل این مشکل مشخص است که باید سیستم را تعویض کنید و کولزی با توانایی ها و قابلیت های متناسب با محیط را تهیه کنید. یکی دیگر مواردی که به خود کولرگازی مرتبط نیست عدم تناسب سایز سیستم با مساحت محیط است طبیعتا یک کولر خانگی نمی تواند یک سالن بزرگ را به خوبی خنک کند.

خرابی ریموت کنترل که سبب عدم فرستادن دستور تغییر دما به کولر است از دیگر علل رایج به شمار می رود کافیست کنترل خود را در این صورت تعویض کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *