علت افت فشار پکیج چیست ؟



۵/۵ - (۴ امتیاز)

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که در پکیج ممکن است با آن روبه‌رو شوید، افت فشار پکیج است که دلایل مختلفی دارد. وجود نشتی یکی از مهم‌ترین دلایل پایین آمدن فشار پکیج است که در صورت آگاهی نداشتن نسبت به تعمیر آن ممکن است که صدماتی جدی به پکیج و رادیاتور وارد کند. در این مطلب از مقالات فنی دماپا به بررسی نکات مهمی در این رابطه می‌پردازیم و توصیه می‌کنیم که تا پایان با ما همراه باشید.

دلایل افت فشار پکیج

اهمیت افت فشار در پکیج‌ها

برخی از افراد به اشتباه برای رفع مشکل افت فشار پکیج شیر پر کن را باز می‌کنند تا فشار پکیج افزایش پیدا کند. دقت بفرمایید که این عمل کاملا اشتباه و دور از استاندارد است و ممکن است به پکیج و رادیاتور آسیب وارد کند. به عنوان مثال فرض کنید که یک سوراخ در رادیاتور ماشین ایجاد شده باشد و شما هر روز به رادیاتور آب اضافه نمایید. این عمل باعث می‌شود که پس از مدتی رسوب ایجاد شود و مدار رادیاتور دچار گرفتگی گردد. درنهایت این عمل باعث کاهش راندمان گرمایش می‌شود و از طرف دیگر عامل خطرناکی به نام اکسیژن را تولید می‌کند. تولید اکسیژن باعث می‌شود که مشکلات زیادی اعم از زنگ‌زدگی در رادیاتور یا پکیج ایجاد گردد.

تعمیر و رفع افت فشار

از دلایل افت فشار پکیج شوفاژ دیواری می‌توان به موارد مختلفی اشاره کرد ولی مهم‌ترین دلیل کاهش فشار، وجود نشتی در شیرآلات رادیاتور از هر مدل و اتصالات آن است. این نشتی هم می‌تواند آب را با فشار بالا به بیرون هدایت کند و هم به صورت قطره‌قطره یا حتی ضعیف‌تر، نشتی داشته باشد. برای اطمینان از نشتی می‌توانید دست خود را بر روی اتصالات رادیاتور بکشید و اگر دستتان نم‌دار شد، به این موضوع می‌توانید پی‌ببرید.

لازم به ذکر است که این نشتی به صورت قطره‌قطره نیست. و دلیل آن هم این است که بدنه داغ رادیاتور و شیر داغ، آب به بیرون آمده را سریع خشک می‌کند و شما آن را به صورت قطره قطره نمی‌بینید. با این حال، همین نشتی باعث پایین آمدن فشار پکیج می‌شود و تقریبا ۹۰ درصد خرابی‌های پکیج به همین دلیل است. بنابراین با مشاهده کاهش فشار پکیج حتما تمامی بلوک‌های رادیاتور در منزل را به صورت جدا و همچنین اتصالات و شیرآلات آن را بررسی کنید تا هیچگونه نشتی نداشته باشد.

سایر دلایل افت فشار پکیج های دیواری چیست؟

افت فشار ممکن است ناشی از دلایل دیگری باشد که در از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باز گذاشتن شیر پر کن پکیج
  • سوراخ بودن یا باد نداشتن منبع انبساط
  • سوراخ بودن مبدل حرارتی
  • خراب شدن مبدل حرارتی

منبع انبساط یکی از مهم‌ترین قطعات به کار رفته در انواع پکیج است که نیمی از آن را آب و نیمی دیگر را هوا تشکیل می‌دهد. معمولا باد منبع انبساط پس از مدتی کاهش پیدا می‌کند و در سرویس پکیج باید به میزان باد منبع انبساط نیز توجه داشته باشید.

برای اینکه افت فشار پکیج را تنظیم کنید، می‌توانید از طریق تنظیم شیر پر کن که در زیر دستگاه قرار دارد، اقدام کنید. در برخی موارد ممکن است که کاربران در هنگام استفاده از شیر پر کن، فراموش کنند که آن را باز گذاشته اند. این موضوع باعث می‌شود که میزان آب گرم افت پیدا کند و دستگاه خاموش شود.

  • وظیفه مبدل حرارتی، انتقال حرارت از یک سیال به سیال دیگر است و در صورتی که برای این قطعه نیز مشکلی ایجاد شود یا سوراخ گردد، افت فشار پکیج را مشاهده خواهید کرد.

سخن پایانی

هنگامی که فشار پکیج کاهش پیدا می‌کند، حتما آن را بررسی کنید و در صورت نشتی، حتما نشتی را برطرف نمایید. این کار باعث می‌شود تا اکسیژن وارد مدار نشود و از زنگ‌زدگی جلوگیری گردد. دقت داشته باشید که در صورت آگاهی نداشتن نسبت به این موارد، به هیچ وجه به صورت خودسر به تعمیر و رفع افت فشار پکیج نپردازید. توصیه می‌کنیم که حتما با کارشناسان و سرویس‌کاران مجرب در این حوزه ارتباط برقرار نمایید.

جهت استعلام قیمت و خرید انواع پکیج های دیواری و زمینی می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی دماپا اقدام کنید. همچنین می‌توانید جهت مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

  • keyboard_arrow_downدلیل پایین آمدن فشار پکیج چیست؟
    افت و کاهش فشار پکیج ممکن است دلایل زیادی داشته باشد ولی یکی از مهم‌ترین دلیل افت فشار، نشتی در رادیاتور و اتصالات است که در متن مقاله به توضیحات بیشتر آن پرداختیم.
  • keyboard_arrow_downچگونه متوجه افت فشار پکیج‌های دیواری شویم؟
    برای آگاهی از افت یا کاهش فشار پکیج می‌توانید از گیج فشار یا مانومتر کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *