نشتی آب داکت اسپلیت



۵/۵ - (۳ امتیاز)

داکت اسپیلت به دلیل بهره وری و راحتی در مصرف انرژی معروف هستند. شما برای رهایی از تابستان های گرم به سیستم های خنک کننده خود متکی هستید. اگر به طور ناگهانی متوجه نشتی آب داکت اسپلیت خود شوید این مسئله باعث نگرانی می شود. در این مقاله سعی داریم در مورد دلایل نشت آب و همچنین راهکارهای رفع این نشتی صحبت کنیم.

علت نشتی آب داکت اسپلیت

ظرف تخلیه زنگ زده یا ترک خورده

رطوبت خارج شده از هوای گرم خانه شما به درون ظرف تخلیه می  رود. اگر داکت اسپلیت شما بیش از پنج سال از عمرش گذشته باشد، ممکن است ظرف تخلیه زنگ زده باشد. ظرف تخلیه همچنین ممکن است ترک داشته باشد. این آسیب باعث می شود که آب به داخل خانه شما نشت کند. برای تعویض ظرف تخلیه به یک متخصص حرفه ای نیاز دارید.

علت نشتی آب داکت اسپلیت

خط میعانات مسدود شده

خط میعانات ظرف تخلیه را خالی می کند. با گذشت زمان، پودر می تواند در خط میعانات جمع شود. با جمع شدن لجن، لوله دچار انسداد می شود. آب جایی دیگر برای رفتن ندارد، بنابراین از ظرف تخلیه خارج می شود. این مشکل می تواند به سیستم تهویه مطبوع شما آسیب جدی برساند. تعمیر و نگهداری منظم از گرفتگی تخلیه جلوگیری می کند و تکنسین های ما می توانند نحوه تمیز کردن آن را در بین تنظیمات به شما نشان دهند.

فیلتر هوای کثیف

وزارت انرژی توضیح می دهد که یک فیلتر هوای کثیف باعث جمع شدن گرد و غبار و خاک بر روی سیم پیچ های واحد داخلی می شود. این عامل مانع جریان هوا می شود و سیم پیچ ها یخ می زنند. وقتی سیم پیچ ها گرم می شوند، یخ ها ذوب می شوند. قطره قطره آب از سیم پیچ ها می تواند به پایین دیواره شما آبشار وارد کند یا یک گودال روی زمین بماند. اگر این اتفاق افتاد در حالی که در تعطیلات هستید رخ دهد، ممکن است دوباره به آسیب رشد میکروبی برگردید. فیلتر هوا را ماهانه بررسی کنید و اگر کثیف است هر ماه یا زودتر تعویض کنید.

راه حل رفع مشکل نشتی آب داکت اسپلیت

یکی از مهم ترین دلایلی که می تواند نشتی را به دنبال داشته باشد خرابی ورودی آب گرم باشد برای حل این مشکل باید لوله ها و شیر های ورودی را بررسی کنید و هر نشتی را ببندید یا به کل ان ها را تعویض کنید.

مسدود شدن شلنگ درین نیز از دیگر علل می تواند باشد برای رفع این مشکل نیز باید شلنگ را تعویض کنید و یا گرفتگی را بر طرف کنید.

باز شدن درین به صورت ناگهانی بعد از مدت زمانی کار کردن دستگاه می تواند کمی نشتی به بار آورد که به راحتی با بستن درین حل می شود.

نصب درست یونیت داخلی و تراز بودن آن نیز در جلوگیری از نشتی مهم است. برای دریافت خدمات نصب داکت اسپلیت در تهران و سایر شهر ها توسط تیم مجرب و متخصص کلیک کنید.

عایق نبودن و یا کیفیت پایین لوله های انتقال آب نیز از دیگر دلایل به حساب می آید در صورت عایق نبودن لوله ها یخ زدگی پیش آمده و با گرم شدن یخ ها و آب شدن ن ها چکه خواهد کرد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *