فضا های مناسب داکت اسپلیت



۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)

یکی از مدرن ترین سیستم های تهویه مطبوع که جهت سرمایش و گرمایش مورد استفاده قرار می گیرد ، سیستم داکت اسپلیت است. از این نوع دستگاه می توان برای کاربری های متنوعی استفاده نمود. اسپلیت های کانالی به عنوان جایگزین سیستم های کهنه ی سرمایشی گرمایشی منازل می توانند با بازده بالا عمل کنند.منازل مسکونی اغلب دارای ویژگی های مشترکی هستند.

در طراحی سیستم داکت اسپلیت برای یک واحد مسکونی باید به نکات زیادی توجه نمود. از انجام که منازل مسکونی محلی جهت استراحت افراد می باشند سیستم تهویه مناسب می تواند تاثیر بسزایی در این امر داشته باشد. فرض کنید یک روز گرم تابستانی بعد از ده ساعت کار خسته کننده و تحمل چندین ساعت ترافیک شهری به منزل رسیده است. انتظار شما این است در این مدت در کمال آرامش از هوای پاکیزه و خنک استشمام نمایید. اما واقعا فضا های مناسب داکت اسپلیت چیستند ؟

طی یک تحقیق میدانی که توسط گروه دماپا صورت گرفته ، نتایج جالبی در مورد انتظارات مشتریان حاصل شده است.

اغلب مشتریان انتظار دارند وقتی به منزل می رسند اقدام به روشن کردن دستگاه نموده و در کمترین زمان از خنکی ام استفاده نمایند. مورد بعدی مصرف برق می باشد. بسیاری از مشتریان به مبالغ بالای قبض های برق خود معترض هستند . البته هستند در این میان مصرف کنندگانی که به هزینه پرداختی بابت مصرف برق فکر نمی‌کنند و صرفا تهویه ی هوا را مد نظر دارند.

نصب و راه اندازی داکت اسپلیت در مکان های مختلف + خدمات اجرایی حرفه ای در تهران و کرج توسط تیم دماپا

برخی فضا های مناسب داکت اسپلیت

یک مسئله ی بسیار مهم جهت انتخاب دقیق یک سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب برای واحد های تجاری عمر بالای تجهیزات می باشد به دلیل عبور و مرور مکرر مشتریان در اینگونه کاربری ها معمولا سرمایش و گرمایش ایجاد شده مدام تخلیه می شود. برای جبران این موضوع یک دستگاه قوی مورد نیاز است. داکت اسپلیت های مورد نیاز فضای تجاری باید دارای پرتاب باد بسیار مناسب باشند. موتور استفاده شده در این دستگاه ها باید از بهترین نوع باشند. فیلتر داکت اسپلیت برای مکان های تجاری به غیر از مکان هایی که دارای پخت و پز هستند باید مناسب مقابله با گرد و غبار و الودگی های شهری باشد تا اجناس همیشه تمیز بمانند.

در فصل زمستان نیاز جدی جهت گرم کردن این واحد ها احساس می شود. ازین جهت کویل اب گرم استفاده شده برای مغازه ها یا در اصطلاح واحد های تجاری باید دارای قدرت زیادی باشد.

بازدید کنندگان گرامی جهت دریافت مشاوره رایگان در مورد خرید و قیمت داکت اسپلیت با دماپا تماس بگیرید.

 داکت اسپلیت برای رستوران

یکی از فضا های مناسب داکت اسپلیت رستوران ها هستند. یکی از حساس ترین مباحث کاربری داکت اسپلیت استفاده از این محصول برای مکان های فوق می باشد. چرا که بار حرارتی و برودتی قابل محاسبه برای این مکان ها بسیار متفاوت می باشد. محل ریزش باد باید به نحوی باشد که باعث سرد شدن زودهنگام غذاهای سفارش داده شده توسط مشتری نباشد. طراحی مکش برای برای مکان های مشخصی در رستوران ها و یا کافه ها از الزامات سیستم تهویه مطبوع داکت اسپلیت می باشد.
یکی از مهمترین ارکان طراحی سیستم داکت اسپلیت برای این کاربری ها استفاده از فیلتر مناسب و قابل شستشو به راحتی می باشد. این نوع فیلتر ها باید به طور قابل توجهی چربی های موجود را فیلتر نمایند.

 داکت اسپلیت برای مطب

یکی از مهمترین مواردی که باید در تهویه مکان پزشکی رعایت شود بحث هوای تازه در کنار فیلتراسیون مناسب می باشد. به دلیل وجود هوای ناقل بیماری ، در بازه های مشخصی باید این هوا تخلیه و مجدد پس از ورود هوای جدید خنک کاری و یا گرم کردن صورت بگیرد. استفاده از داکت اسپلیت در این مکان ها این امکان را فراهم می کند که فیلتراسیون uv نیز در مکش طراحی و اجرا شود .

یکی از موفق ترین تجربه های استفاده از داکت اسپلیت در مکان های پزشکی کلینیک های دندانپزشکی می باشند.در این نوع کلینیک ها به دلیل انجام اعمال خسته کننده بر روی بیمار هم تعریق در پزشک زیاد است و هم در بیمار . ازین جهت تخلیه هوا به مقدار اندک در کلینیک های دندانپزشکی الزامیست. خنکی محیط در کلینیک های دندانپزشکی باید به نحوی باشد که سبب تشدید عفونت نشود. کلینیک های دندانپزشکی مدرن اغلب از سیستم تهویه مطبوع داکت اسپلیت استفاده می کنند . البته مطب های عمومی ، جراحی های پوست و مو و سایر تخصص ها نیز از این قائده مستثنی نیستند.

 اسپلیت کانالی برای محیط صنعتی و اداری

شرکت های تولید کننده اغلب برای اسایش کارکنان خود در هنگام تولید ارزش قایل می شوند چرا که در روند کار اثر مثبت دارد. این نوع واحد ها بسته به ارزش محصول تولید شده می توانند از سیستم تهویه مطبوع استفاده نمایند. به واحد های تولیدی کوچک با درآمد پایین سیستم داکت اسپلیت پیشنهاد نمی شود چرا که هزینه ی اولیه ی بسیار بیشتری نسبت به کولر های آبی که مد نظر تولید کنندگان گرامی هستند ، دارند. اما واحد های تولیدی مدرن به ویژه واحد های دانش بنیان و تولید کننده محصولات الکترونیک به راحتی می توانند با سفارش یک محصول با کیفیت با ظاهر صنعتی از قیمت ارزانتر داکت اسپلیت بهره مند شوند .

محیط های اداری به دلیل استفاده اندک از سیستم های تهویه مطبوع در طول روز از بیشتر سیستم ها ابراز رضایت دارند . اما محیط های اداری مدرن که برای اسایش و تنفس کارکنان خود ارزش بیشتری قائل هستند می توانند از این سیستم استفاده نمایند. به دلیل پارتیشن بندی زیاد محیط های اداری بهترین سیستم در این موارد داکت اسپلیت است. چرا که با نصب یک یا حداکثر دو دستگاه داکت اسپلیت برای محیط های با متراژ متوسط و متوسط رو به بالا می توان تعداد زیادی انشعاب هوا به میزان دلخواه گرفت. با نصب دریچه های دمپر دار (قابل باز و بسته شدن) می توان باد هر قسمت را قطع یا وصل نمود که این امر باعث ارزان شدن این سیستم نسبت به سایر سیستم های تهویه مطبوع می شود.

برای خدمات و تعمیرات داکت اسپلیت خود می توانید با کارشناسان و متخصصات گروه دماپا تماس حاصل کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *