تنظیم داکت اسپلیت



۵/۵ - (۲ امتیاز)

تنظیم داکت اسپلیت برای فصل های مختلف و برای فضا و مکان های مختلف بسیار مهم است. زیرا تنظیم درست آن باعث صرفه جویی در مصرف و هزینه نگهداری نیز کمتر می‌شود. داکت اسپلیت یکی از پرکاربردترین سیستم‌های تهویه مطبوع در ساختمان‌هاست. تنظیم صحیح این سیستم برای بهره‌وری انرژی و آسایش بیشتر بسیار مهم است. در این راهنما، به شما کمک می‌کنیم تا با تنظیمات مختلف داکت اسپلیت و نحوه بهینه‌سازی عملکرد آن آشنا شوید.

تنظیمات اصلی

  • سرعت فن: سرعت گردش هوا را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید.
  • گرمایش: برای گرم کردن محیط در فصل سرما.
  • سرمایش: برای خنک کردن محیط در هوای گرم.
  • فن (FAN): برای گردش هوا بدون ایجاد سرمایش یا گرمایش.
  • تنظیم دما: دمای مورد نظر خود را بر روی کنترل دستگاه تنظیم کنید.
  • تایمر: برای روشن و خاموش شدن خودکار دستگاه در زمان‌های مشخص تنظیم کنید.
  • حالت آرامش: برای حفظ دمای ثابت و ایجاد محیطی آرام تنظیم کنید.
  • خشک‌کن: برای کاهش رطوبت در هوا.
  • تنظیم جهت: جهت پخش باد را به سمت مناطق مورد نظر تنظیم کنید.
  • حالت خواب: برای کاهش تدریجی دما در هنگام خواب تنظیم کنید.

نحوه تنظیم سرمایش و گرمایش

توجه داشته باشید که بعد از تغییر فصل داکت اسپلیت نیاز به سرویس و یکسری تغییرات دارد. اگر نیاز دارید که از یک سرویس کار حرفه ای برای سرویس و یا تعمیرات داکت اسپلیت خود کمک بگیرید میتوانید با کارشناسان خدمات تعمیر، سرویس و نگهداری دماپا تماس بگیرید.

 

آموزش تنظیم داکت اسپلیت برای تابستان

تنظیم داکت اسپلیت برای تابستان

با فرا رسیدن فصل گرما، تنظیم صحیح داکت اسپلیت برای ایجاد محیطی خنک و دلپذیر بسیار مهم است. در این راهنما، به شما کمک می‌کنیم تا با تنظیمات مختلف اسپلیت کانالی در تابستان آشنا شوید و از حداکثر بهره‌وری دستگاه خود بهره‌مند شوید. ولی چرا تنظیم داکت اسپلیت در تابستان اهمیت دارد؟

  • کم شدن مصرف انرژی: با تنظیم بهینه، از هدر رفتن انرژی جلوگیری کرده و هزینه‌های برق خود را کاهش می‌دهید.
  • طول عمر دستگاه: تنظیم صحیح، فشار کمتری به دستگاه وارد کرده و طول عمر آن را افزایش می‌دهد.
  • ایجاد آسایش بیشتر: با تنظیم دمای مناسب و جهت باد، محیطی خنک و دلپذیر را برای خود و خانواده‌تان فراهم می‌کنید.

مراحل تنظیم:

۱.  تمیز بودن فیلتر ها

کثیف بودن فیلتر ها باعث کاهش جریان هوا و افزایش مصرف انرژی می‌شوند. پس حتما باید فیلترها را به طور مرتب با جاروبرقی یا آب بشویید و یا در صورت نیاز تعویض کنید.

۲. تنظیم حالت دستگاه

مطمعن شوید که حالت دستگاه از پنل کنترلآن روی حالت COOL قرار دارد. قرار نداشتن آن روی این حالت می‌تواند باعث خنک نکردن و استهلاک در تابستان شود.

۳. انتخاب دمای مناسب

سعی کنید دمای محیط را چند درجه بالاتر از دمای مد نظر خود تنظیم کنید. زیرا تنظیم دمای بسیار پایین باعث افزایش مصرف انرژی و ایجاد محیطی سرد و ناخوشایند می‌شود.

۴. بستن شیرها

شیرهای مرتبط به قسمت رادیاتور را حتما ببندید (شیر های مرتبط به دو شلنگ سایز بزرگ سمت چپ و راست). همچنین قسمت مربوط به رادیاتور را از تنظیمات دستگاه روی صفر یا OFF بگذارید.

۵. استفاده از حالت خواب

برای زمان خواب، از این حالت استفاده کنید زیرا باعث کاهش تدریجی دمای محیط و در نهایت مصرف کمتر می‌شود.

سرویس های دوره ای برای تابستان

گاز گولر: هر سال قبل از استفاده در تابستان گاز کولر را چک کنید و در صورت کم یا زیاد بودن آن با یک سرویس‌کار باتجربه تماس بگیرید تا آن را برای شما تنظیم کند.

عایق‌بندی کانال‌ها: کانال‌های هوا را به خوبی عایق‌بندی کنید تا از اتلاف انرژی جلوگیری شود.

بررسی نشتی‌ها: در صورت وجود نشتی در سیستم، آن را برطرف کنید.

استفاده از ترموستات هوشمند: ترموستات‌های هوشمند به شما امکان می‌دهند تا دما را به صورت خودکار و بر اساس برنامه تنظیم کنید.

نحوه تنظیم داکت اسپلیت برای زمستان

داکت اسپلیت در زمستان

با آمدن فصل زمستان و سرما تنظیم درست داکت اسپلیت برای ایجاد محیطی گرم و دلپذیر بسیار مهم است. در این راهنما، به شما کمک می‌کنیم تا با تنظیمات مختلف داکت اسپلیت در زمستان آشنا شوید و از حداکثر بهره‌وری دستگاه خود بهره‌مند شوید. در ادامه نکات مهم برای تنظیم درست داکت اسپلیت در زمستان را توضیح می‌دهیم.

۱. اطمینان از تمیزی فیلترها

بله درسته در تمام فصل ها باید فیلترها را تمیز کنید. زیرا تاثیر مستقیم بر بازدهی کولر دارد.

۲. تغییر مود کولر

بعد از تغییر فصل و تمیز کردن فیلترهای کولر وقتشه که مود (MODE) دستگاه را تغییر دهیم و آن را روی HEAT بگذاریم. سلکتور مرتبط با رادیاتور را روی دمای ۶۵ الی ۷۰ بگذارید.

۳. تغییر اتصالات

برای اینکه از داکت اسپلیت برای گرم کردن هوا استفاده کنید و حالت آن را از تولید باد سرد تغییر دهید. فعال کردن مود گرما کافی است ولی اگه از موتورخانه استفاده می‌کنید باید شیر ورودی آب گرم دیگ موتورخانه به کویل های آبگرم داکت اسپلیت را باز کنید تا آب گرم وارد کویل شود.

۴. برسی کویل آب گرم

عملیات ایجاد هوای گرمی که داکت اسپلیت انجام میدهد به وسیله ی کویل آبگرم انجام می‌شود. باید حتما چک کنید که کویل خراب نشده و یا یخ نزده باشد، باید هوای کافی در این قسمت جریان داشته باشد.

۵. بستن درب و پنجره

کولرهای آبی برای کار کردن نیاز به در جریان بودن هوا در خانه دارند. اما برای گرفتن بازدهی بهتر از کولرهایی مثل داکت اسپلیت باید تمام درب و پنجره های خانه بسته باشند و در صورت رعایت نکردن این موضوع، باعث خرابی و نگرفتن بازدهی خوب از آن می‌شوید.

آموزش تنظیم ترموستات داکت اسپلیت

تنظیم داکت اسپلیت

ترموستات داکت اسپلیت قلب تپنده سیستم تهویه مطبوع شماست و با تنظیم آن می‌توانید به راحتی دمای محیط را کنترل کنید. در ادامه حالت ای مختلف آن را توضیح میدهیم.

انواع ترموستات:

  • ترموستات‌های مکانیکی: این نوع ترموستات‌ها ساده‌ترین نوع هستند و با استفاده از یک دکمه چرخان تنظیم می‌شوند.
  • ترموستات‌های دیجیتال: این نوع ترموستات‌ها پیشرفته‌تر هستند و دارای صفحه نمایش و دکمه‌های لمسی هستند. تنظیمات بیشتری را می‌توان در این نوع ترموستات‌ها انجام داد.
    برای تنظیم دقیق دمای دقیق ترموستات از کلیدهای فلش بالا و پایین روی کنترل استفاده کنید که معمولا دما را به سانتیگراد و یا فارنهایت نشان می‌دهند.

نحوه نمایش سرعت دور فن:

Low: دور کند

Medium: متوسط

High:دور تند

نکات مهم

مهم ترین نکته در هنکام کار و یا تنظیم داکت اسپلیت این است که حتما توجه داشته باشید که قبل از کار آن را کاملا از برق بکشید. تا خدایی نکرده دپار برق گرفتگی و یا آسیب جدی نشوید. همچنین دقت داشته باشد که قطعات مهم دستگاه مثل کمپرسور و … دچار نشت آب نشوند، زیرا ممکن است باعث ایجاد خسارت و خرابی دستگاه شوند. و در آخر دقت داشته باشید که تمام دریچه های خروجی داکت اسپلیت باز یا نیمه باز باشند تا بهترین عملکرد را از دستگاه بگیرید.

دماپا

شرکت دماپا با بیش از دو دهه تجربه در واردات و فروش انواع سیستم های تهویه ها مثل چیلر، کولرگازی، داکت اسپلیت، پکیج، رادیاتور و … آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می‌باشد. برای سفارش خرید و یا مشاوره با کارشناسان ما در دماپا تماس بگیرید.


مطلب پیشنهادی »

کندانسور داکت اسپلیت چیست؟

روش‌های کاهش صدای داکت اسپلیت

    مشاوره رایگان


    سوالات متداول

    • keyboard_arrow_downامکان خرید داکت اسپلیت به صورت قسطی وجود دارد؟
      بله برای سهولت در خرید مشتریان عزیز امکان خرید چند ماهه به صورت چکی از دماپا به وجود آمده است.
    • keyboard_arrow_downدر صورت تنظیم نشدن دما چه کاری باید انجام داد؟
      ممکن است که ترموستات شما خراب شده باشد، باید با تعمیرکار مجاز تماس بگیرید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *