کولر گازی خورشیدی



۵/۵ - (۵ امتیاز)

شاید تا به حال اصطلاح کولر گازی خورشیدی را شنیده باشید و فکر کرده باشید که به چه مدلی اسپلیت های گازی خورشیدی گفته می شود ؟ در این مقاله دماپا به بررسی ویژگی ها و نحوه کار کردن این نوع کولر ها خواهیم پرداخت و مزایا و معایب عمده آن ها را بررسی خواهیم کرد. اما پیش از هر چیزی باید این نوع اسپلیت ها را معرفی کنیم.

کولر گازی خورشیدی چیست ؟

اسپلیت های خورشیدی در کل یک سیستم ساده هستند و به راحتی با انرژی خورشید می توانند خانه شما را خنک کنند. در واقع این کولر ها با استفاده از یک منبع تجدید پذیر که هزینه ای هم برای شما نخواهد داشت اقدام به سرماسازی هر محیطی می کنند. استفاده از کولر هایی که انرژی خود را از خورشید دریافت می کنند می تواند باعث کاهش مصرف برق و بر طبع هزینه های آن بین ۳۰ تا ۵۰ درصد نسبت به مدل های برقی شود!. از نظر ظاهری این اسپلیت ها کاملا مشابه مدل های معمولی موجود در بازار هستند و تنها یک پنل خورشیدی دارند که به یک باتری یا مخزن انرژی وصل می شود.

قیمت کولر گازی ساخت برند های مختلف و در ظرفیت های کم و زیاد را در این بخش سایت دماپا بررسی کنید.

کولر گازی خورشیدی چیست ؟

انواع اسپلیت خورشیدی

این کولر ها در دو مدل عرضه می شوند

گروه اول پنجاه درصد بوده و گروه دوم ۱۰۰ درصد که عملا با یکدیگر بسیار فرق دارند. مدل ۵۰ درصدی نیمی از انرزی را از خورشید و نیمی دیگر را از برق شهری دریافت می کند. طبیعتا مدل ۱۰۰ درصد هم کل انرزی اش را از خورشید دریافت می کند.

اساسا عملکرد این سیستم ها با توجه به تغییرات ترموداینامیک در سیکل تراکمی دستگاه می باشد

انواع اسپلیت گازی خورشیدی

نحوه کار کردن اسپلیت گازی خورشیدی

این کولر گازی خورشیدی فوتوولتتالیک از نور خورشید به واسطه یک پنل که آن را به الکتریسته تبدیل می کند کار می کنند و کولر در نقش یک سیستم تقسیم معمولی کار می کند. سیستم های حرارتی که در آن ها استفاده می شود در واقع یک مبدل برق می باشند. این انرژی تبدیل شده در یک مخزین انرژی یا باتری بزرگ دخیره می شود و سیستم برای خنک سازی از آن استفاده می کند باقی پروسه کار کردن درست مانند کولر های نرمال و معمولی است.

نحوه کار کردن اسپلیت گازی خورشیدی

مزیت های کولر خورشیدی

طبیعتا اصلی ترین و مهم ترین مزیتی که این کولر ها دارند مصرف برق کم یا هیچ آن هاست که هزینه های انرزی شما را بسیار کاهش می دهد. در ضمن برند های معتبر تولید کننده این محصولات از پانل هایی استفاده می کنند که از ان فرکانس های اشعه یو وی خورشید یا فرابنفش برای تولید برق استفاده می کنند یعنی شما حتی در روز های ابری و پوشش کامل خورشید توسط غبار یا ابر ها می توانید از کولر خود استفاده کنید.

  • اصلاح الگوی مصرف انرزی و کم شدن هزینه های شما
  • کمتر شدن آلودگی های زیست محیطی و کمک غیر مستقیم تاثیر گذار روی تمیز تر شدن هوا
  • بالاتر رفتن بازدهی سیستمی

یکی از مزیت های مهم این کولر ها این است که اختلالات در شبکه برق را کم تر می کنند و در هنگان طوفان و باد های شدید هم شاهد کاهش بازدهی و یا اختلال در منبع تغذیه نخواهید شد. تعمیر کم و نگهداری راحت یکی دیگر از مزایای عمده این محصولات است. اگرچه در صورت بروز مشکل بهتر است به جای اینکه خودتان جهت تعمیر دست به کار شوید با یک متخصص تماس بگیرید تا ایشان اسپلیت شما را درست کنند.

مزیت های کولر گازی های خورشیدی

معایب اسپلیت گازی خورشیدی

قیمت بالاتر این کولر ها نسبت به مدل های معمولی و حتی دارای اینورتر یکی از عیب های آن است برخی مدلها حتی تا دو برابر نمونه های معمولی در بازار قیمت دارند و این مسئله خرید کولر های خورشیدی را برای بسیاری از افراد سخت تر می کند. در ضمن در صورت بروز مشکل برای پانل تعویض آن می تواند برای شما سخت و هزینه بر باشد. به غیر از این دو مورد نمی توان ایراد بزرگ دیگری در این محصولات مشاهده کرد پس می توان به راحتی گفت مزیت هایی که دارند از معایبشان پیشی می گیرند.

گرمایش

این تصور که شما تنها در فصل تابستان می توانید از این اسپلیت های گازی استفاده کنید کاملا اشتباه است بلکه شما می توانید با فعال کردن حالت گرمایشی از این کولر ها در سرمای زمستان هم استفاده کنید. البته دقت کنید که از آن جا که آفتاب در فصل گرما بیشتر است بازده این اسپلیت ها در تابستان و در خنک سازی بیشتر است

    2 دیدگاه در “کولر گازی خورشیدی

    • فروردین ۱۸, ۱۴۰۲ at ۶:۵۱ ق٫ظ
      Permalink

      سلام
      من ۱۵ سال هست که نصاب خورشیدی در کرج هستم در خصوص چگونگی کارکرد کمک کنید تا بفروشیم . مشتری داریم

      Reply
      • آبان ۴, ۱۴۰۲ at ۳:۳۱ ب٫ظ
        Permalink

        سلام با واحد فروش تماس بگیرید. ۰۲۱۹۱۰۲۹۱۲۹

        Reply

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *