بوی بد کولر گازی



۴.۲/۵ - (۵ امتیاز)

علت بوی بد کولر گازی : کولرگازی ها به عنوان یکی از محبوب ترین سیستم های سرمایشی در فصل گرما به کار می روند. اما یکی از مشکلات این سیستم ها که می تواند بسیار آزار دهنده نیز باشد بوی بدی است که پس از مدتی از آن ها منتشر می شود و می تواند فضای منزل یا محل کار را بسیار بدبو کند. در ادامه ای مقاله قصد داری برخی از علت های بوی بد کولر گازی را بررسی کنید.

علت بوی بد کولر گازی چیست ؟

قارچ و کپک 

رطوبت بالایی که درون این دستگاه وجود دارد شرایطی ایده آل برای رشد انواه قارچ ها را فراهم می کند برای جلوگیری از این مشکل باید فیلتر های سیستم تهویه را هر چند وقت یک بار تعویض کنید و قسمت های مختلف کولر را برای نشتی بررسی کنید همچنین حداقل در بازه زمانی سالانه آن را تمیز کنید  نصب یک سیستم رطوبت گیر درون کولر بهترین روش برای حلوگیری از رشد قارچ است. این رطوبت گیر مستتقیما به سیستم HVAC متصل می شود و به طور خودکار رطوبت اضافه را از هوا حذف می کند.

علت بوی بد کولر گازی چیست ؟

جهت بررسی مشخصات فنی و خرید آنلاین کولر گازی های ایرانی می توانید به این بخش مراجعه نمایید.

بوی پا و جوراب

بوی مشابه پا و جوراب نیز یکی دیگر از بوی های بسیار نا مطبوعی است که می تواند از کولر گازی منتشر شود. اب راکد درون اسپلیت، کویل های کثیف و مسدود شدن مخازن تخلیه اب از دلایل ایحاد از بوی بد هستند. با در خواست خدمات تمیزکاری می توانید از شر این بوی نا مطبوع خلاص شوید

بوی دود اگزوز

به منظور بهبود عملکرد موتور کولر از روغن مخصوصی در آن استفاده می شود اگر بویی مشابه با دود اگزوز به مشام رسید بدانید که روغن در کولر نشتی دارد. برای تعمیر بخش های مربوطه باید با متخصصین حرفه ای تماس بگیرید تا مشکل را سریعتر بر طرف کنند

بوی سیگار کولر گازی

کشیدن سیگار در خانه فیلتر درون کولر را الوده می کند و پس از مدتی با روشن کردن سیستم اولین بویی که به مشام می رسد بوی سیگار است. برای حل این مشکل کافیست فیلتر را تعویض کنید در ضمن سعی کنید سیگار خود را خارج از منزل بکشید تا فیلتر جدید نیز بو نگیرد.

بوی سوختگی در اسپلیت

هنگامی که بوی سوختگی از کولر می رسد حتما چیزی درون آن در حال سوختن است از ذوب شدن قطعات پلاستیکی و مشکلات سیم کشی و….در صورت بروز این مشکل سریعا کولر را خاموش کنید و با تکنیسین های حرفه ای برای بررسی علت آن تماس بگیرید. مشکل مشابه خرابی فن موتور و یا اتصالی در مدار های کولر است که بویی مشابه باروت دارند.

بوی لاشه

ممکن است جانداری کوچک درون کلر رفته و همان جا جان داده باشد و با فساد آن بویی بسیار نا مطبوع از کولز منتشر می شود در ان صورت برای جلوگیری از مصمومیت کولر را خاموش کرده و پنجره ها را باز کنید و با یک تعمیرکار ماهر برای حل مشکل تماس بگیرید. در صورت مردن پرنده در کولر بویی شبیه به امونیاک به مشام می رسد

بوی استون

هشداری خطرناک بوده و ناشی از نشت گاز دورن کولر است چنانچه این بو از اسپلیت منتشر شد سریعا آن را خاموش کنید و پنجره ها را باز کنید و برای حل مشکل با متخصصین تماس بگیرید.

چگونه بوی بد کولر گازی را از بین ببریم

در ابتدا گفتیم که تعویض فیلتر هایی که وظیفه جذب انواع آلودگی را دارند باید چند وقت یکبار انجام شود چرا که طبیعتا این الودگی هها روی هم انباشته می شوند و بوی بد کولر گازی را در فضا پخش خواهند کرد. برخی سیستم های سرمایشی از فیلتر های یکبار مصرف استفاده می کنند و برخی از مدل های قابل شستشو طبیعی است که دسته اول را باید زود تر و سر موعدی که برای آن فیلتر تعیین شده است تعویض کرد. در ضمن اگر در شهر های آلوده زندگی می کنید فیلتر ها را باید بیشتر تعویض کنید.

سایر روش های از بین بردن بوی نا مطبوع کولر گازی

تمیز کردن مخزن لوله درین

سینی درین به خاطر میزان بالای رطوبتی که دارد و همچنین تاریکی محیط مکانی ایده آل برای رشد انواع قارچ است بنابرین پس از اینکه متوجه بویی بد از کولر خود شدید توصیه می کنیم لوله و مخزن درین را تمیز کنید و یا در صورت امکان تعویض کنید

تمیز کردن پنل داخلی

کویلی که درون پنل داخلی قرار هر چند وفت یکبار گرد و غبار زیادی را بخود می گیرد بنابرین یکی دیگر از علل رایج ایجاد بوی نا مطبوع در اسپلیت های گازی است.  اگر این کویل تعویض و یا تمیز نشود مشکلات زیر را به دنبال خواهد داشت.

  • بوی بد
  • آلرژی های مختلف
  • خطر وجود باکتری های مختلف در هوا
  • کاهش جریان هوای خنک
  • کاهش بازده کولر گازی
  • کاهش طول عمر دستگاه
  • افزایش صورتحساب برق

بوی نم اسپلیت گازی

از دیگر علل شایع که بوی بسیار بدی را در کولرگازی ها به همراه خواهد داشت و بیشتر کسانی که با ما تماس می گیرند این مشکل را دارند به خاطر عدم سرد شدن لوله ها به اندازه کافیست.

در واقع همانطور که می دانید مبرد درون لوله هایی جریان دارند که وقتی کولر روشن می شود آن لوله ها سرد می شوند و کمی برفک روی آن ها می نشیند در شرایط عادی شما هیچ بویی را حس نمی کنید اما اگر کولر و کمپرسور به هر دلیل خاموش شود و یا کم کار کند بوی نمی به خاطر همین برفک ها و رطوبتی که شکل می گیرد به مشام خواهد رسید. برای حل این مشکل باید نشتی ها را بررسی کنید و سایر علل را نیز بر طرف کنید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *