یخ زدن کولرگازی



۵/۵ - (۱ امتیاز)

اسپلیت های گازی را تقریبا می توان در هر خانه یافت این سیستم ها با توجه به قابلیت هایی که دارند بسیار محبوب شده اند و از اکثر آنها می توان هم در فصل گرما  و هم سرما استفاده کرد. کولرگازی ها هم ماننند هر سیستم دیگری گاها دچار ایراداتی می شوند که باید برای عملکرد بهتر دستگاه بر طرف شوند یکی از این مشکلات یخ زدن کولرگازی است. هم یونیت داخلی و هم خارجی می توانند دچار برفک شوند در ادامه این مقاله علت این یخزدگی را بررسی می کنیم و راه حل های حل این مشکل را عنوان خواهیم کرد.

علت یخ زدن کولرگازی

شما با شناخت قطعات مختلف دتسگاه که بیتشر در معرض یخزدگی هستند می توانید راحت تر از این امر جلوگیری کنید. پنل داخلی و خارجی لوله های مبرد و توری دستگاه از دیگر قسمت ها بیشتر در معرض فریز شدن هستند. مهم ترین عاملی که نشان می دهد بخش خاصی از اسپلیت یخ زده است کاهش قدرت سرمایشی دستگاه است. یخ زدگی می تواند هم در تابستان و هم در زمستان رخ دهد.

آبریزی از کولرگازی و روش حل آن را در این مقاله بخوانید.

یخ زدن کولر گازی در تابستان

در حالت سرمایش  و در فصل تابستان یونیت داخلی می تواند یخ بزند از عوامل این مشکل می توان به موارد زیر اشاره کرد

کمبود گاز مبرد 

زمانی که این گاز درون کمپرسور کم باشد قسمتی از کویل پنل داخلی برفک می زند کمبود گاز عمدتا به خاطر نشتی است که باید توسط یک متخصص بررسی و حل شود.

بسته شدن مسیر گاز مبرد

انسداد مسیر گاز نیز که سبب کاهش فشار آن می شود سبب کمبود گار شده و باعث یخ زدن بونیت داخلی می شود

الودگی کویل یونیت داخلی

همانطور که می دانید کویل ها را برای انتقال دما بین پمپ حرارتی و مبرد قرار می دهند و وجود هرگونه الودگی موجب افزایش فشار روی دستگاه می شود. این افزایش فشار می تواند باعث یخ زدن یونیت شود برای همین توصیه می کنیم هر  چمد وقت یکبار کویل ها را کاملا تمیز کنید.

یخ زدن کولرگازی با خرابی فن یلوور

فن بلوور برای هدیات هوا به سمت درچه ها قرار می گیرد و خرابی آن سبب عدم خروج صحیح  هوای سرد می شود و این امر می توام یخ زدن دستگاه را به دنبال داشته باشد.

علت برفک زدن کولرگازی در فصل زمستان

خرابی سنسور

اگر سنسور دستگاه مشکل داشته باشد و نوتواند فرمان گرم کردن با صادر کند یونیت خارجی یخ می زند.

خرابی فن کندانسور

اگر این فن و یا بخشی از آن مشکل داشته باشد در ران اندازی کندانسور و تشکیل هوای گرم اختلال ایجاد می شود. پس از مدتی هم با فعال ماندن دستگاه و عدم تولید گرما یونیت دستگاه یخ می زند

علت برفک زدن کولرگازی در فصل زمستان

شیر برق

شیر برق به منظور شارش گاز مبرد درون دستگاه تعبیه شده است و اگر این شیر خراب شود گاز به درستی در دستگاه گردش نخواهد داشت و هوای سرد به داخل کشیده می شود که در نهیات برفک زدن کولرگازی را به دنبال دارد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *