تفاوت VRF و داکت اسپلیت



۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)

تفاوت کاربری هر محیط و مساحت آن یکی از اصلی ترین دلایل تنوع بسیار بالای سیستم های تهویه مطبوع و خنک کننده محسوب می شود. امروزه شما می توانید برای مکان های متنوع از سیستم هایی نظیر کولر گازی داکت اسپلیت و یا وی آر اف و …استفاده کنید. هر کدام از این دو، توانایی ها و قابلیت های خاص خودشان را دارند. بنابراین بهتر است پیش از اینکه اقدام به خرید آنها کنید، تفاوت های VRF و داکت اسپلیت را بدانید تا بهترین سیستم را برای خود انتخاب کنید.

تفاوت سیستم VRF و داکت اسپلیت

سیستم داکت اسپلیت دارای دو بخش داخلی و حارجی است و عملکردی شبیه به کولر های گازی دارد. بخش داخلی که یونیت داخلی نام دارد زیر سقف کاذب نصب شده و بخش بیرونی در خارج از فضای خانه قرار می گیرد. لوله هایی این دو یونیت را به هم می رسانند. سیستم اسپلیت کانالی را می توان به وسیله داکت ها به بخش های مختلف یک مکان انتقال داد. مثلا برای یک خانه ۶۰ متری یک اسپلیت با قدرت مناسب می تواند ۲ یا ۳ کانال داشته باشد که به پذیرایی و اتاق ها و…هدایت شود.

تفاوت های سیستم وی آر اف و داکت اسپلیت

مکانیسم عملکرد

این سیستم های خنک کننده به کمک مبرد های مخصوصی عملیات سرد کردن را انجام می دهند. این مبرد در چرخه ای دائما در حال گرم و سرد شدن است. پیشرفته تر شدن فناوری این نوع سیستم ها راه را برای عرضه دستگاه های هوشمند نیز باز کرد که توانایی کنترل دقیق تر دما را دارند.

مصرف برق کمتر از ویژگی های بارز آن هاست.

سیستم وی ار اف یا Variable Refrigrant Flow که معنای آن جریان مبرد متغیر یا قابل کنترل است از جمله این سیستم های هوشمند می باشد. از ناظر کارکرد هر دو سیستم اسپلیت های بدون کانال و وی ار اف شبیه به هم هستند. تفاوت اصلی که دارند این است که وی آر اف هوشمند تر بوده و شما می توانید از چند یونیت داخلی به ازای یک بخش خارجی استفاده کنید.

داکت اسپلیت بهتره یا VRF ؟

کمپرسور که یکی از مهم ترین قطعات در هر سیستم خنک کننده ای می باشد در این دو سیستم تقریبا یکسان است. به همین دلیل می توان از انواع روتاری و اسکرال اینورتر در آن ها استفاده کرد. همانطور که اشاره شد در سیستم های اسپلیت کانالی شما می توانید از یک یونیت داخلی به ازای هر خارجی استفاده کنید. و یک داکت با انشعاب های مختلف از آن گرفته شده و به بخش های مختلف خانه می رود. در حالی که در وی آر اف می توانید از چند یونیت دخلی با ظرفیت های متنوع بهره گیرید.

جهت خرید آنلاین داکت اسپلیت از برندهای معتبر گوناگون، مناسب برای انواع مکان ها بهترین قیمت به همراه گارانتی و ارائه خدمات نصب، از طریق این لینک فروشگاه اینترنتی دماپا ثبت سفارش نمائید.

داکت اسپلیت بهتره یا VRF ؟

سیستم وی آر اف

این سیستم نسل جدید تر و پیشرفته تر سیستم های چند پنلی قدیمی است. از دیگر مشخصه های بارز VRF می توان به عدم محدودیت در توانایی و ظرفیت اشاره کرد چرا که بخش های خارجی می توانند به هم وصل شوند و قدرتی بیشتر را در اختیار شما قرار دهند.

هر دوی سیستم ها می توانند هم برای گرمایش و هم سرمایش به کار گرفته شوند. اما ویژگی جالبی که در وی ار اف دیده می شود این است که شما می توانید از یک یونیت جهت سرمایش و از یونیت دیگر برای گرمایش بهره ببرید. در حالی که داکت اسپلیت تک یونیتی بوده و تنها یک حالت را ساپورت می کند. در واقع این مشخصه است که وی آر اف را برای سالن های بزرگ بیمارستان ها و هتل ها و..ایده آل می کند.

مقایسه داکت اسپلیت و VRF

شرح مقایسهداکت اسپلیتVRF
کنترل مستقل دماندارددارد
قابلیت استفاده از کویل آبگرمدارددارد
کمپرسور اینورتردارددارد
قابلیت نصب چند یونیت داخلیندارددارد
سرمایش و گرمایش همزمانندارددارد
قیمت خرید دستگاه‌هاپایینبالا
هزینه اجراییپایینبالا
مصرف برقبالاپایین

بیشتر بخوانید:

نکات نگهداری از داکت اسپلیت

تفاوت داکت اسپلیت و چیلر

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *