تخلیه مبرد کولر گازی



۵/۵ - (۱ امتیاز)

اگر شما هم در خانه خود از کولرگاری برای سرمایش و یا گرمایش منزل استفاده می کنید حتما تا به حال به مسئله جا به جایی کولر گازی فکر کرده اید و یا مجبور به انجام آن شده اید. جمع آوری کولرگازی حداقل یکبار در سال در خواست بسیاری از متقاضیان است که می خواهند مکان سیستم در خانه خود تغییر کند و یا کلا سیستم را به خانه ای دیگر ببرند. از مهم ترین مراحل جا به جایی و یا برخی سرویس های تعمیراتی خاص می توان به تخلیه مبرد کولر گازی اشاره کرد. در ادامه این مطلب ار وبلاگ دماپا نحوه تخلیه گاز مبرد اسپلیت گازی و دلیل آن را عنوان خواهیم کرد.

نحوه تخلیه مبرد کولر گازی

حتما تا به حال اقدام به شارژ کردن سیتم کولر خود کرده اید، درهنگام جا به جایی گاز مبرد باید به طور کامل از دستگاه خارج شود که عملا عکس شارژ کردن است و باید توسط متخصصین انچام شود تا سیستم از اسیب های احتمالی در امان بماند. تخلیه گاز مبرد یا پمپ دان کردن به هدف ایمنی کار و کمتر کردن خطر عدم تعادل گاز در لوله ها انجام می شود. علت آبریزی از کولرگازی چیست ؟ در این مقاله تمام دلایل این مشکل را بخوانید.

  • با روشن کردن دستگاه به مدت حد اقل ۱۵ دقیقه سیکل تبدیل مبرد را کامل کنید
  • همزمان که سیستم در حال کار کردن است درپوش شیر سرویس روی کندانسور با بردارید
  • گیج را کامل ببندید و شلنگ گیج را به شیر سوزنی لوله با قطر بیشتر (لوله رفت و برگشت) شیر سرویس وصل کنید.
  • برای بستن شیر رفت در مسیر لوله نازک از آچار آلن استفاده کنید دقت کنید که درجه گیج همزمان با بستن شما کمتر می شود. بستن پیج را باید طوری انجام دهید که وقتی عقربه به ۱۰ رسید، شیر رفت که شما در حال بستن پیج آن هستید کاملا مسدود شده باشد
  • سچس لوله صخیم را ببندید در این مرحله درجه گیج باید به زیر صفر برسد و شما ان را کاملا بسته باشید.
  • درست همزان با بسته شدن لوله ضخیم دستگاه را به سرعت خاموش کنید. زمانی که سیستم خاموش شود فرایند تخلیه یا پمپ دان شما با موفقیت تمام شده است.

تخلیه کولرگازی می تواند یا برای سرویس کردن آن یا جا به جایی آن صورت گیرد. گاها نیز وقتی که لوله های کندانسور صدمه دیده اند باید پمپ دان انجام شود. چرا که ممکن است فشار گاز درون لوله ها به سیستم آسیب زده و از انجام سرویس درست جلوگیری کند.

 

    مشاوره رایگان


      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *