عیب یابی کولر گازی مدیا



۵/۵ - (۱ امتیاز)

بسیاری از افراد با مشاهده یک مشکل ساده در کولر گازی های خود تصور می کنند که دیگر این سیستم کارایی ندارد و باید آن را دور بیندازند اما اینگونه نیست در بسیاری از مواقع حتی اگر دستگاه شما اصلا روشن نشود هم می توان آن را با یک عیب  یابی و تعمیر به سادگی مثل روز اول درست کرد. در این بخش به عیب یابی و تعمیر کولر گازی مدیا می پردازیم که در حال حاضر یکی از رایج ترین و محبوب ترین برند های بازار ایران می باشد و مشتریان بسیار زیادی دارند.

تعمیر کولر گازی مدیا

مشکلات رایجی که ممکن است گاها در اسپلیت های گازی میدیا شاهد باشیم عبارتند از :

صدای زیاد کولر گازی مدیا

در صورتی که صدای زیادی از سیستم شنیده می شود و آرامش را از خانه شما گرفته است باید در ابتدا فن را چک کنید. ممکن است چیزی به ان گیر کرده باشد و برخورد پره های فن با آن صدا ایجاد کند. آسیب دیدن پره ها می تواند باعث تولید صدای زیاد شود. عیب یابی و تعمیر کولر گازی مدیا از دیگر عوامل رایج پیچ های شل شده سینی پشت یونیت داخلی می باشد و با برخورد کردن پیچ ها به یونیت صدا ایجاد می شود راه حل رفع این مشکل مشخص است تنها کافیست پیچ ها را سفت کنید.

عیب یابی کولر گازی های مدیا

شل شدن پیچ های کمپرسور نیز می تواند باث تولید صدای بیش از حد در کولر های مدیا شود. در کل صدای زیاد در اسپلیت های گازی می تواند علت های زیادی داشته باشد و مواردی که گفته شد بررسی ساده ای داشته و راه حلی آسان دارند اما اگر نتوانستید ریشه صدا را پیدا کنید حتما با یک متخصص تماس بگیرید تا دستگاه را بررسی کند و علت اصلی را جویا شده و حل کند تا خطری جدی تر دستگاه شما را تهدید نکند.

دلیل برفک زدن کولر گازی مدیا

برفک زدن کولر گازی های مدیا مانند هر برند دیگری می توان رخ دهد و شاید یک مشکل رایج باشد. برای اینکه متوجه شوید که چرا سیستم برفک زده است در وهله اول باید فن را بررسی کنید و از سالم بودنش مطمئن شوید. سوختگی فن می تواند باعث برفک زدن کولر شود و در این صورت باید کاملا تعویض شود.  سوراخ شدن لوله مبرد هم می تواند یکی دیگر از دلایل یخ زدگی کولر گازی باشد.

در واقع نشت کولرگازی ( گاز مبرد ) از رایج ترین علل یخ زدن آن است که هم بازده را کاهش داده و هم فشار بیشتری به کمپرسور وارد می کند و در نتیجه طول عمرش کم می شود. کم شدن و یا کاهش گاز مبرد نیز از دیگر دلایل است و در این صورت باید با شارژ کردن کولر گازی مشکل را حل کنید.

دلیل برفک زدن کولر گازی مدیا

نشت آب از اسپلیت های گازی میدیا

نشت آب دیگر مشکل رایج در کولر گازی های مختلف است و یک مشکلی است که معمولا به سادگی هم حل می شود. آبریزش و یا نشت آب در کولر گازی های مدیا می تواند از مشکلات ماشی از یخ زدگی کولر باشد که بعد از خاموش شدن دستاه و گرم شدن یخ ها آب می شوند. برای حل کردن این مشکل می توانید مشکل یخ زدگی را ریشه یابی و حل کنید.

لوله خروجی آب باید بررسی شود و از عدم مسدود شدنش مطمئن شوید. چرا که بسته شدن مسیر لوله سبب سرازیر شدن آب خواهد شد.

خاموش شدن ناگهانی کولر گازی مدیا

شاید تا به حال دیده باشید که سیستم شما به صورت ناگهانی و کاملا غیر منتظره خاموش می شود و این مشکل سبب نگرانی شما شده باشد. رایج ترین دلیل این مشکل خازن های سیستم می باشند که با تعویض آن ها در مدار مشکل حل می شود. در کل خرابی برخی از قطعه های التریکی مهم در مدار می تواند باعث از کار افتادن دستگاه و خاموش شدنش باشد و باید در صورت مواجه با این مسئله برد را کاملا چک کنید تا پیش از سوختگی دستگاه آن قطعه خراب را پیدا و عوض کنید.

یکی دیگر از علل خاموش کردن کولر گازی مدیا تمیز نبودن فیلتر ها می باشد. آسیب رسیدن به کمپرسور هم دیگر دلیل ان می تواند باشد. درکل در صورتی که با این مشکل رو به رو شدید حتما با متخصص تماس گرفته تا سیستم به طور کلی بررسی شود

روشن نشدن کولرگازی مدیا

شاید تا به حال با مشکل عدم روشن شدن سیستم مواجه شده باشید و هرچه دکمه ریموت را بزنید دستگاه شروع به کار نکند. این مشکل می تواند ریشه های متنوعی داشته باشد و می تواند به سادگی و یا به سختی حل شود!

در بیشتر مواقع مشکل از دوشاخه ایست که به برق است و با از متر می توانید آن را بررسی کنید. ترموستات هم یک قطعه دیگر است که در صورت خرابی سبب روشن نشدن کولر گازی مدیا و یا هر برند دیگری می شود و در صورت خرابی باید تعویض شود.

لیست کامل ارور ها و خطا های کولر گازی مدیا

کد خطاعلت بروز کد خطا
E0ایراد جدی در برد سیستم
E1عدم ارتباط بین دو یونیت دستگاه
E2ارتباط برد اصلی با یونیت و سایر قطعات قطع شده است
E3فن موتور ایراد دارد و درست کار نمی کند.
E4حسگر زوم مشکل دار شده است.
E5مشکل در سنسور پایپ سیستم.
P0برد اینورتر مشکل پیدا کرده است.
P1نوسانات ولتاژ ورودی باعث بروز مشکل در کولر گازی شده است.
P2اختلال در کارکرد محافظ دمای کمپرسور
P4کمپروسور استارت نمی خورد.
F0اورلود کمپرسور.
F1حسگر زوم کنداسنور مشکل دارد.
F2حسگر پایپ مشکل دارد.
F3لوله رفت کمپرسور ایراد دارد.
F4مشکل کلی در یونیت داخلی
ECخطا ناشی از گاز مبرد.

عیب یابی کولر گازی مدیا

تیم دماپا با سال ها تجربه در مزینه تعمیر انواع سیستم های سرمایشی و گرمایشی آماده ارائه خدمات تعمیر کولر گازی مدیا به شما عزیزان است. کافیست با شماره های درج شده در سایت ما تماس گرفته و با مشاورین ما صحبت کنید. متخصصین ما نهایت سعی خود را می کنند تا به شما کمک کنند خودتان مشکل را حل کنید و در صورت جدی بودن مشکل و عدم توانایی شما در حل آن افرادی حرفه ای و مجرب را به درب منزل شما فرستاده تا مشکل را برطرف کنند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *