۱۰ تا از بهترین برندهای چیلر (معرفی + بررسی)



۵/۵ - (۳ امتیاز)

یکی از دستگاه‌های پیشرفته امروزی که به‌منظور تأمین تهویه‌مطبوع و سرمایش محیط از آن استفاده می‌شود، مربوط به چیلر در انواع مختلف است. این محصول با تکنولوژی‌های متفاوت توسط تولیدکنندگان در سراسر دنیا در حال تولید و عرضه به بازار است. برخی از برندهای معروف در این زمینه با ارائه تکنولوژی‌های برتر و جدید باعث محبوبیت محصول خود در بازار شده‌اند، اما بهترین برند چیلر علاوه بر استفاده از تکنولوژی‌های جدید باید باکیفیت بالا در تولید همراه باشد. همین امر با افزایش آمار فروش برخی از این برندها همراه است. در این بخش از دماپا به معرفی و بررسی ۱۰ تا از بهترین برندهای چیلر می‌پردازیم.

چیلر چیست؟

چیلر دستگاهی است که آب ورودی را که دارای دمای معینی است، دریافت و طی انجام فرایندی مشخص این آب را به دمای خنک تبدیل و مجدداً به سیستم باز می‌گرداند. به بیان ساده چیلرها دستگاهی هستند که با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های گوناگون، اقدام به تولید آب‌خنک و توزیع آن به دیگر تجهیزات تهویه‌مطبوع مانند فن کویل‌ها و هواسازها در ساختمان‌ها نموده که همین امر باعث ایجاد هوای خنک در این محیط می‌شود.

لازم به ذکر است که چیلر به‌تنهایی قادر به خنک نمودن هوای محیط مختلف نیست، چرا که این دستگاه تنها اقدام به خنک‌کردن آب می‌نماید و با اتصال آن به دستگاه‌های دیگر، باعث انتقال این آب و گرفتن گرمای محیط می‌شود. بهترین مارک چیلر مربوط به دستگاهی می‌شود که علاوه بر استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا، باکیفیت بالا تولید و به بازار عرضه شود.

اجزای تشکیل‌دهنده چیلر

به‌طورکلی چیلرها دارای چهار بخش مهم هستند که در مورد همه مدل‌ها مشترک بوده، ضمن اینکه برخی از برندهای این محصول از اجزای دیگری نیز برای افزایش کیفیت و کارایی استفاده می‌کنند. برای انتخاب و خرید بهترین برند داک اسپیلت حتماً به کیفیت و تولید این چهار بخش اصلی توجه ویژه داشته باشید. کمپرسور، کندانسور، اواپراتور و اکسپنشن ولو یا همان شیر انبساط چهار بخش از اجزای مهم در چیلر هستند:

کمپرسور

از کمپرسور در بخش مرکزی یک سیستم تراکمی استفاده می‌شود. هر چقدر عملکرد و تناسب این بخش با کندانسور بهتر باشد، باعث چگالش خواهد شد. این عملکرد کمپرسور در ارتباط با اواپراتور نیز باعث مکش و کاهش فشار خواهد شد.

به همین دلیل این بخش از چیلر با عملکردی دوسویه همراه است. باتوجه‌به اهمیت بالای کمپرسور در این سیستمی به‌عنوان قلب چیلر از آن یاد می‌شود. به همین دلیل بهترین برند چیلر جدای از نوع دینامیک یا سیلندر پیستونی کمپرسور، باید دارای مکش و تراکم گاز بیشتر باشد.

بهترین مارک چیلر

کندانسور

این بخش در سیستم چیلر وظیفه دفع گرمای حاصل از تولید سرما را بر عهده دارد. به بیان ساده کندانسور با جذب گرمای مبرد باعث تقطیر و کاهش دما شده و مبرد را برای تولید سرمایش مجدد آماده می‌کند. نوع کاربری چیلر، رنج دمای عملکرد چیلر، دسترسی یا عدم دسترسی به هوای آزاد، اقلیم و شرایط محیطی نصب چیلر و… همه‌وهمه در تعیین نوع کندانسور چیلر مؤثر هستند.

اواپراتور

این بخش از چیلر نیز مانند دو بخش قبل با عملکردی درست باعث تولید سرمایش در این دستگاه خواهد شد. بسته به نوع کاربری چیلر به لحاظ نصب در محیط‌های مختلف، شاهد استفاده از اواپراتورهای پوسته لوله، صفحه‌ای و آیس بانکی در سیستم چیلر هستیم.

اکسپنشن ولو یا همان شیر انبساط

از دیگر اجزای اصلی چیلر که با تأثیر مثبت در عملکرد اواپراتور و راندمان چیلر همراه است، مربوط به شیر انبساط یا همان اکسپنشن ولو است. این قطعه که در مسیر مبرد و قبل از اواپراتور نصب می‌شود، باعث انتقال مبرد جهت دریافت گرمای آب داخل اواپراتور و تولید سرمایش منبسط با سطح فشار بسیار پایین در داخل اواپراتور می‌شود. ترموستاتیک و الکترونیک دو نوع شیرهای انبساط در بهترین برند چیلر هستند که بسته به انواع چیلر و ظرفیت سرمایشی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

بهترین برندهای مطرح خارجی و داخلی

بعد از کسب اطلاعات مختصر در خصوص چیلر و اجزای مهم آن به معرفی برندهای برتر این محصول خواهیم پرداخت:

چیلر کری یر 

این برند در کمپانی کریر در سال ۱۹۰۲ موفق به اختراع سیستم تهویه‌مطبوع مدرن شد. اسکرو یا مارپیچ، گریزازمرکز یا سانتیفیوژ و اسکرال یا حلزونی سه نوع چیلر ساخته شده توسط این برند خارجی هستند.

چیلر دایکین از بهترین برندهای چیلرهای آمریکایی

این برند آمریکایی که در سال ۱۹۹۱ پایه‌گذاری شد، از دیگر سازنده‌های مطرح چیلر و دستگاه‌های تهویه‌مطبوع و گرمایشی در دنیا است. چیلرهای این کمپانی در دو نوع آب‌خنک و هوای خنک با عملکرد باکیفیت و کارآمد، در کنار صرفه‌جویی در مصرف به‌عنوان بهترین برند چیلر شناخته می‌شود.

  • کشور سازنده :‌ امریکایی
  • موجود در ایران :‌ محدود
  • > مشاهده محصولات و لیست قیمت چیلرهای دایکین

چیلر هیتاچی یکی از بهترین برندهای چیلر

از دیگر برندهای مطرح و سردمدار تولید چیلر در دنیا، مربوط به کمپانی هیتاچی است. کیفیت بالا، راندمان بالا و قابلیت کنترل از جمله مؤلفه‌های برتر این برند مطرح در دنیا است.

  • کشور سازنده :‌ ژاپن
  • موجود در ایران :‌ بله
  • > مشاهده محصولات و لیست قیمت چیلرهای هیتاچی

بهترین برندهای چیلر ایرانی و خارجی

چیلر الجی

استفاده از جدیدترین تکنولوژی و مکانیزم‌های برودتی در چیلرهای الجی باعث خلق محصولات متنوع و برتر این برند در دنیا شده است. از جمله مؤلفه‌های برتر این کمپانی در چیلرهای خود می‌توان به استفاده از گاز مبرد نوع r410a اشاره نمود که در عین خنک‌کنندگی، سازگار با محیط‌زیست و بدون خطر برای لایه اوزون است.

  • کشور سازنده :‌ کره جنوبی
  • موجود در ایران :‌ بله
  • > مشاهده محصولات و لیست قیمت چیلرهای الجی

چیلر میدیا

این برند مطرح نیز با اعمال برخی از آپشن‌ها در چیلر خود باعث محبوبیت در بین مردم شده است. به‌طوری‌که شاهد خنک‌سازی و سرمایش این دستگاه متناسب با نوع و مدل آن با گاز مبرد r22 یا r410a هستیم.

  • کشور سازنده :‌ چین
  • موجود در ایران :‌ بله
  • > مشاهده محصولات و لیست قیمت چیلرهای میدیا

چیلر میتسوبیشی

این برند ژاپنی چیلرهای خود را در دو نوع مدولار سری e و چیلرهای معمولی تولید و به بازار عرضه می‌کند. چیلرهای Mitsubishi از برترین و با کیفیت ترین محصولات موجود در بازار هستند.

  • کشور سازنده :‌ ژاپن
  • موجود در ایران :‌ بله
  • > مشاهده محصولات و لیست قیمت چیلرهای میتسوبیشی

بهترین برندهای چیلر ایرانی

از برترین برندهای تولید کننده چیلرهای ایرانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چیلر سرما آفرین

یکی از برندهای مطرح ایران در تولید محصولات تهویه‌مطبوع، شرکت سهامی سرما آفرین است. این مجموعه تولیدی موفق به تولید دستگاه‌های متحرک تصفیه هوا برای کاربری در بیمارستان، ادارات، بانک‌ها و خانه‌ها شده است. با استفاده از این چیلر به‌ویژه در بیمارستان‌ها با ایجاد فشار منفی، قابلیت تبدیل اتاق‌های معمولی را به اتاق‌های ICU فراهم نموده است.

  • کشور سازنده :‌ ایران
  • موجود در ایران :‌ بله
  • > مشاهده محصولات و لیست قیمت چیلرهای سرما آفرین

چیلر آذر نسیم

یکی دیگر از بهترین برند چیلر داخلی مربوط به آذر نسیم است. این شرکت با تولید انواع چیلر، هواساز، فن کویل، پویلر، داکت اسپیلت، کویل صنعتی و… در لیست تولیدکنندگان مطرح داخلی این محصول قرار دارد.

  • کشور سازنده :‌ ایران
  • موجود در ایران :‌ بله
  • > مشاهده محصولات و لیست قیمت چیلرهای آذر نسیم

کلام پایانی

یکی از سیستم‌های تهویه‌مطبوع و سرمایش پیشرفته در دنیای امروز، مربوط به انواع چیلرها و کاربردهای مختلف آن برای محیط‌های گوناگون است. این دستگاه با استفاده از سیکل تبرید جذبی یا تراکمی، گرما را از سیال گرفته و با انتقال آن به دستگاه باعث ایجاد تهویه‌مطبوع و یا سرمایش در محیط می‌شود. انجام این مراحل به کمک چهار بخش اصلی چیلر یعنی کمپرسور، کندانسور، اواپراتور و شیر انبساط انجام می‌شود که طی مقاله به آن اشاره شد. بهترین برند چیلر خارجی مثل کری یر، دایکلین، هیتاچی، الجی، میدیا، توشیبا میتسوبیشی و… در کنار برندهای داخلی همچون سرما آفرین و آذر نسیم به‌عنوان تولیدکنندگان برتر این دستگاه‌ها در دنیا به شمار می‌روند.

شما می‌توانید انواع چیلر را از مجموعه دماپا نمایندگی برندهای معتبر ایرانی و خارجی در ایران با قیمت مناسب و ضمانت اصالت کالا خریداری نمایید. برای دریافت استعلام قیمت و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در واحد فروش تماس بگیرید.


مطالب مرتبط:

تفاوت داکت اسپلیت و چیلر چیست‌؟

تهویه مطبوع چیست؟

    مشاوره رایگان


      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *