تمیز کردن کندانسور کولر گازی



۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)

سیستم سرمایشی و گرمایشی برای بازده بیشتر نیاز به نگهداری و سرویس شدن دارند و در صورتی که در این موارد غفلت شود دستگاه شما بازده بسیار کمتری داشته و یا حتی ممکن است آسیب های جدی ببیند. تمیز کردن کندانسور کولر گازی به عنوان یک سیستم که هم در در تابستان و هم در زمستان مورد استفاده قرار می گیرد بسیار مهم است و باید در نگهداری آن کوشا بود. در ادامه این مقاله روش اصولی تمیز کردن این بخش از اسپلیت های گازی را به شما آموزش خواهیم داد.

روش تمیز کردن کندانسور کولر گازی

در صورتی که نگهداری از کولرگازی به درستی انجام شود و سرویس ها به موقع صورت گیرند تمیز کردن بخش های آن نیز سریعتر و راحت تر خواهد بودب رای مثال در مواقعی که کولر خاموش است  ( مثلا در زمستان ) آن را در منزل نگاه دارید و یا روی دریچه های آن را به پارچه های ضخیم بپوشانید تا از نفوذ غبار به داخل آن جلوگیری شود.

روش تمیز کردن کندانسور کولر گازی

پیش از اینکه شروع به تمیز کردن کندانسور کنید حتما جریان برق را به طور کلی قطع کنید. دقت کنید که شما می توانید به خوبی بدون اینکه نیاز به باز کردن درب کندانسور باشد آن را بشویید و تمیز کنید. اگرچه باز شدن درب آن مانعی نداشته و بهتر است در زمانی که با مسال فنی آشنایی بیشتری دارید درب باز شود.

اگر به کندانسور نگاه کنید متوجه می شوید که یک بخش مشابه رادیات دارد که نیاز به پاک شدن دارد. برای شستن کندانسور آب را با فشار نسبتا بالا و ترجینا با کارواش های خانگی و با جهتی مستقیم روی آن بگیرید. این کار گرد و غبار و کثیفی هایی که روی سطح چسبیده اند را به خوبی از بین خواهد برد.

پس از اینکه گرد و غبار و لکه ها به خوبی از بین رفتن وقت بررسی جعبه برق کندانسور می رسد در صورتی که گرد و غبار گرفته بود آن قسمت هم باید به خوبی تمیز شود البته نه با آب و بلکه با یک دستمال خشک و گرد گیر مناسب. پس  شسته شدن کندانسور و جعبه برق پیچ های نگهدارنده را بسته و سفت کنید. این کار کمک می کند تا اگر سیم های کندانسور از جای خودشان بیرون آمده اند سر جای مخصوص قرار گیرند.

در ضمن سفت کردن پیچ ها صدا ها و نویز های اضافی ناشی از شل بودنشان را به طور کلی از بین می برد.

شستوشوی کندانسور کولرگازی

تا به این جای کار پنل خارجی و یا بیرونی کندانسور تمیز شده است و باید صبر کنید تا به طور کلی خشک شود تا دستگاه را به براق متصل کنید. با روشن شدن کولر گازی شما به راحتی متوجه بهتر شدن عملکرد و افزایش بازده آن خواهید شد. چرا که گرد و غبار  کندانسور به طور مستقیم جریان هوا و قدرت خنک سازی را کم می کند.

حتما مقاله تمیز کردن فیلتر کولر گازی را بخوانید تا به بهترین روش بتوانید اینکار را انجام دهید و سبب افزایش بازده سیستم خود شوید.

مزیت های تمیز کردن کندانسور اسپلیت گازی

  • کاهش صدا و نویز کندانسور
  • بهتر شدن خنک سازی و بالا رفتن بازده دستگاه
  • مصرف برق کمتر
  • بیشتر شدن طول عمر کولر گازی
  • کاهش هزینه های تعمیرات و تعویض قطعه

با توجه به موارد گفته شده مشخص است که امر تمیز کردن کندانسور کولر های گازی بسیار مهم است و دستگاه شما را از آسیب های احتمالی مراقبت کرده و قدرت سرمایشی آن را بیشتر می کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *