پریدن فیوز کولر گازی



۵/۵ - (۲ امتیاز)

پریدن فیوز کولر گازی یکی از مشکلات اساسی میباشد که ممکن است برای هر فردی پیش آید. در این حالت هنگامی که شما کولرتان را روشن میکنید شاهد پریدن فیوز آن خواهید بود. حال این سوال مطرح می شود که برای رفع این مشکلات چه اقداماتی باید انجام داد؟

به این نکته توجه کنید که در مرحله اول برای برای رفع این مشکل باید از علت پدید آمدن این مشکل اطلاع یابید.

فیوز کولرگازی

فیوز از قطعات الکتریکی محافظت کننده میباشد که نقش و تاثیر محافظت از تمامی وسیله های برقی را برعهده داشته و از سوختن وسایل برقی جلوگیری میکند. فیوز کولرگازی از تمامی قسمت های کولر گازی محافظت و نگه داری میکند و نمیگذارد که هیچ گونه صدمه ای به آنها وارد شود. برقی که میخواهد وارد کولرگازی شود در مرحله اول وارد فیوز میشود.

هنگامی که ولتاژ بالا میرود فیوز مانع آسیب دیدن قطعات مختلف کولر گازی میشود.

نشانه پریدن فیوز کولرگازی چیست ؟

نشانه های مختلفی می تواند به شما در تشخیص پریدگی فیوز کولر گازی کمک کند. یکی از این نشانه ها روشن نشدن خود به خودی کولرگازی میباشد. توجه داشته باشید که روشن نشدن خود به خودی کولرگازی میتواند از نشانه های فیوز پریدگی باشد.

خارج شدن صدای زوزه از کولر گازی یکی دیگر از نشانه های نیم سوز شدن فیوز کولرگازی میباشد.

یکی از اصلی ترین نشانه های فیوز پریدگی کولرگازی عدم روشن شدن آن میباشد. به طور کلی اگر سیستم شما روشن نشد میتوانید به سوختگی فیوز آن شک کنید. سوختن فیوز میتواند یکی از دلایل عدم کارکرد کمپرسور نیز باشد.

علل پریدن فیوز کولر گازی

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که موجب می شود فیوز کولر گازی شما بپرد در این مقاله سعی داریم شما را با این دلایل آشنا کنیم.

علل پریدن فیوز کولر گازی

آلودگی فیلتر کولرگازی

آلودگی فیلتر از عملکرد صحیح آن جلوگیری کرده و بنابراین موجب فیوز پریدگی کولرگازی خواهد شد. در این زمان سیستم به درستی کار نمیکند و هوای سرد از دستگاه خارج شده و موجب گرمی بیش از حد قطعات میشود. این گرمی موجب میشود که در عملکرد صحیح کولرگازی اختلال ایجاد شود.

عمر بسیار زیاد دستگاه

افزایش عمر کولر گازی از دلایل پریدن فیوز  است. با افزایش عمر دستگاه، کارکرد کولر گازی افزایش میابد و قطعات فرسوده شده و موجب سختی عملکرد قطعات دستگاه میشود و سوختن فیوز رخ میدهد.

عمر بسیار زیاد دستگاه

خراب شدن فن کولر گازی

این مورد یکی دیگر از دلایل پریدن فیوز می باشد که باید به آن دقت و توجه کافی صورت گیرد. خرابی هر کدام از قطعات کولر گازی می تواند در عملکرد صحیح دستگاه اختلال ایجاد کند. عدم عملکرد صحیح دستگاه موجب گرم شدن ناگهانی دستگاه و در نتیجه فیوز پریدگی می شود.

کافی نبودن گاز کولرگازی

گاز کولر گازی که در اصطلاح گاز مبرد نامیده میشود در تامین سلامت دستگاه موثر واقع می شود. کافی نبودن این گاز می تواند موجب فیوز پریدگی دستگاه شما شده و آسیب های فراوانی را به دستگاه شما وارد کند.

مشکلات  خازن

از آنجایی که خازن ها وظیفه اصلی تنظیم ولتاژ را برای فیوز انجام می دهند بنابراین مشکلات و اختلالات احتمالی خازن میتواند یکی از اصلی ترین دلایل فیوز پریدگی و سوختن فیوز باشد.

آموزش تعویض خازن کولرگازی را در این مقاله بخوانید

اختلالات عملکردی کمپرسور

کمپرسورها به عنوان یکی از اصلی ترین قسمت های کولر گازی میتوانند تاثیر بسیار زیادی بر روی عملکرد این دستگاه داشته باشند بنابراین اختلال در عملکرد این قطع میتواند موجب فیوز پریدگی و سوختن فیوز گردد.

اختلالات عملکردی کمپرسور

دلایل دیگری نیز وجود مانند انتخاب فیوز نامناسب که می تواند موجب سوختگی و آسیب دیدگی فیوز گردد. اتصال کوتاه و فشار بسیار زیاد از دلایل قطع فیوز می باشد که لازم دانستیم به آن اشاره کنیم.

کمپرسور کولرگازی چیست و چه کار میکند؟

اختلالات جعبه تقسیم

در برخی مواقع علت فیوز پریدگی کولر گازی مربوط به جعبه ساختمان می باشد که باید حتما دقت و توجه کافی به آن صورت گیرد و نباید از آن غافل شد. در این صورت عدم تناسب ولتاژ با جعبه و یا عدم تطبیق سایز فیوز شما با جعبه می تواند از دلایل فیوز پریدگی و سوختن فیوز شما باشد.

حال که از دلایل پریدگی، سوختن و قطع اتصال کولر گازی اطلاع یافتید لازم است که هر چه سریعتر نسبت به رفع این مشکل اقدام نمایید و از آسیب های احتمالی پیش رو نیز جلوگیری کنید. در مرحله اول لازم است که شما از دلیل فیوز پریدگی آگاه شده و سپس نسبت به رفع این مشکل اقدام نمایید.

حل مشکل پریدن فیوز کولر گازی

اگر مشکل از خازن می باشد هر چه سریعتر نسبت به رفع این مشکل اقدام کنید.

اگر کمپرسور دستگاه شما دلیل این فیوز پریدگی می باشد آن را تعمیر یا تعویض نمایید. اگر مشکل از فن شماست هر چه سریع تر نسبت به رفع این مشکل اقدام نمایید. گاز مبرد را شارژ کنید و کمبود این گاز را جبران کنید. فیلتر های کثیف را بشویید و یا نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

جهت تعمیر قطعات کولر گازی خود به افراد متخصص و کاربلدی مراجعه نمایید تا بتواند در کمترین زمان ممکن و با دریافت هزینه ای بسیار مناسب هر چه سریع تر نسبت به رفع این مشکلات و تعمیر دستگاه های مربوطه اقدام نمایید.

همچنین باید این نکته را مد نظر قرار دهید که عدم رفع مشکلات مربوط میتواند در بلند مدت موجب آسیب دیدگی هر چه بیشتر دستگاه شما شود. بنابراین هر چه سریع تر نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنید و در اولین فرصت مشکلات دستگاه خود را رفع نمایید تا بتوانید از آسیب دیدگی های احتمالی دستگاه خود و همچنین هزینه های اضافی جلوگیری کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *